onsdag 22 oktober 2014

Balans.

Det är så sjukt viktigt med balans, både i livet och i kroppen. Jag är inte där än men snart kommer det hoppas jag. Dagen då mitt liv är i full balans. När allt bara flyter på med träning kost och jobb. När man får lagom med sömn och livet bara är sådär underbart. Är lite lätt ur balans just nu och det beror på att jag nu chockar min kropp med träning och kost och även lite sömn och en del stress. Vilket faktiskt inte är det bästa för kroppen. Men jag tror att det kommer lösa sig så snart vi flyttat och kommit på plats. Ska "unna" mig en vilodag på fredag på gymmet för då flyttar vi är det får räknas som träning den dagen.

Balans ja i mina öron just nu bara ett drygt ord som är jobbigt och drygt bara. Ja jag vet att efter flytten ska jag fixa balans i livet. Ta bort det som inte hör hemma i mitt liv och göra val inför framtiden så är det och dom måste göras. Måste välja vad som är viktig och vad som får vänta. För jag kan inte göra allt samtidigt utan en sak i taget. Lika som en dag i taget. Ta bort all stress och bara vara. Lite som min PT Christian säger hela tiden. Droppa allt och bara var en stund släpp taget. Men så långt behöver jag nog inte gå men ta tag i alla stress moment i livet och se om man kanske kan droppa några av dom iallafall.


Kanske inte ska stressa fram inner peace :) Men just nu känns det lite så i mitt liv. Men som sagt snart är flytten över och jag kan släppa den biten iallafall och har inte mer än kul saker på gång framöver som super kul besök helgen efter och sen Borlänge och PT tid helgen efter det. :) Helt underbart så det är skönt. Så det kommer nog bli lite balans i mitt liv också sen. 

Men balans i kroppen det har jag verkligen avancerat i det senaste. Idag ny övning stå på ett ben på balansplattan upp med andra benet i 10 sekunder och sen sträcka man benet framåt i 10 sekunder upp 10 sträck ut 10 och upp 10 sträck ut 10 upp och sträck ut 10. Sen byter man ben och gör samma på andra. Sen gör man så 3 gånger på varje ben. Den är dina ben som spagetti till detta här att jag gjorde 3x 10 benböj också på ett ben på balansplattan och 10x3 vanliga benböj med pinne. Det här med balans är ju det bästa skulle jag villa säga då man verkligen kan öva upp den. Sen går det fort också så man tröttnar ju inte utan hittar på nya övningar hela tiden. 

Vet att det är viktigt med variation men allt man gör så det försöker jag. Tränade även under och överarmar och lite bröst idag så jag kommer nog känna av detta i morgon. Samt utfall och benböj teknik. 1 timma och 15 minuter tok passet i dag. 

Mår som en prinsessa i själ och kropp. Sen säga vad man vill men att trivas på sitt gym betyder mycket det också. Sitter du i funderingar vart du ska börja träna så skulle jag rekommendera mitt gym så galet mycket. Personalen är underbar och framför allt väldigt kunniga. Vilket har störst betydelse och även att man har allt klasser och vanligt gym. Lugn och skön stämning ingen stress och man kär i sin egen takt. Ingen stress utan går man på till exempel bål passet som jag gör söndagar så är det okej att inte hänga med och man får även exempel på övningar som är lite lättare för att hänga med. 

Så jag kan varmt rekommendera detta gym alla dagar i veckan . 


Nu är det dags att rulla mot jobbet. Rocka loss där hela dagen. 

Vi hörs lite senare ikväll. 

Puss och kram! 

Thess







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar