torsdag 30 oktober 2014

Alltså vafan!

Nu får det fan vara nog! Är detta på riktigt??

Länk till det sjukaste lag läst på länge!

Har dom förstört 90 barns liv. Genom att skära bort magsäcken och sen kopplar man om tarmarna? För att kroppen inte ska kunna äta något och det lilla den äter tar den inte upp?? Detta är barn som är under 18 år som dom testar denna forskning på. Men kom igen nu. Dom är barn dom ska inte utsättas för denna misshandel. Tänk om dom inte alls vill detta när dom är 35 vad gör man då? Den går ju inte att koppla magsäcken igen. Sen de löjligaste av allt är ju att man får ju inte äta typ gluten och socker efter operationen ändå. SÅ VARFÖR INTE BARA GE BARNEN RIKTIGT MAT FETT OCH PROTEIN SAMT LITE KOLHYDRATER! Varför? Ska vi ha det så här? Ska vi acceptera detta? Jag blir så sjukt ledsen när man läser detta och man inte kan göra så mycket för det är ju så jävla farligt med fett och man kan ju inte leva utan kolhydrater?

Detta är så löjligt osann fakta att kroppen inte funkar utan kolhydrater. För visst det finns kolhydrater i det mesta. Men man måste inte äta så mycket för att kunna tänka då fettet omvandlas till ketos och blir som kolhydrater för hjärnan. Så den fungerar precis som vanligt. Jag har inte mer otur nu när jag tänker än innan så det är inget som man behöver. Sen behöver man ABSOLUT inte vara lika extrem som jag. Men man kan lätt gå ner till 30-40 gram kolhydrater om dagen. Men om vi lider av fetma i världen vilket vi inte gjorde för cirka 40 år sen på samma sätt som idag. Vad är skillnaden från då och nu? Kost? Stress? Vardagsmotion? Är den ända lösning dom klarar av att hantera att koppla bort organ så vi inte tar upp maten vi äter och vi inte får i oss mer än 3 köttbullar om dagen? ( ja jag vet att man får i sig mer och att man kan töja ut den ficka maten hamnar i också men ni förstår hur jag menar)

Men är det inte bättre att få äta RIKTIGT mat smör kött fisk kyckling ovan jord grönsaker som till exempel broccoli blomkål vitkål. Man äter när man är hungrig och tills man är mätt? Hur kan dessa förlåt uttrycket idioter till läkare föredra en operation före riktigt mat? Jag önska verkligen att jag fått reda på detta innan långt innan då hade jag kanske inte vägt 230-240 kilo men nu har jag testat och jag vet vad ett matmissbruk är jag har haft det större delen av mitt liv och har det fortfarande. Men jag kan hantera det bättre nu när jag får äta mig mätt och må bra. Men naturligtvis så kommer det ångest lite här och där. Men man lär sig att hantera den och framför allt prata om den vilket gör att det känns bättre.

Summan va kardemumman är ju att JAG tror inte att en operation kommer att rädda världen hur mycket läkarna än vill. Jag tror att om vi kolla upp kosten stressen och vardagsmotionen så kan vi komma långt. Men då tjänar ju inte läkemedelsbolagen några pengar för då är vi ju inte lika sjuka och behöver inte lika mycket medicin som vi behöver nu. Men VI måste göra skillnad VI måste göra en förändring. VI måste ta vårat ansvar gentemot framtiden och barnen!

Nu ska jag tagga vidare till jobbet och rocka loss som aldrig förr!

Puss och kram vänner!

Thess


 

2 kommentarer:

  1. Industrin styr allt! Läskedrycker chips läkemedel och operationer. Man gör hellre det än att ta Lchf på allvar. Min far fick brustet magsår runt 1960. Dp gjordes en Billroth operation som skar av stor del av magen och omkoppling av tarm. Dumpingsymtom. Han orkade äta så lite, alkiholsug blev större och han han dog helt utmärglad vid 61 års ålder. Har läst nånstans att gastric bypass opererade kan börja dricka när de inte orkar äta. Sug.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har också hört talas om detta. :(

      Mvh

      Thess

      Radera