måndag 8 september 2014

Välkommen in i mitt huvud.

De bästa med att vara ledig är att man kan sätta sig på ett café i Stockholm och bara titta på människor, de finns så många här. Solen är på väg fram och ja, ni vet vad jag tycker om den här staden när solen lyser. Jag älskar den!



Nu efter denna "uppenbarelse" som hände i torsdags, ( tack Bitten Jonsson  för den! ) Så kan man nästa se på vilka som kommer förstå mig och vilka som inte. Dom med karaktär kommer aldrig att förstå mig, men dom med dålig karaktär. De har ju fan inte med någon karaktär att göra. Så enkelt är de, de handla om för oss som har dålig karaktär att bara byta liv. Svårare är de inte, underbart när hon sa så Bitten man behöver bara byta liv. Sen är problemet löst. Inte så svårt va?


 Men är de så lätt. Jag har analyserat mig själv en miljard gånger och speciellt nu sen jag började gå ner i vikt. Dels för att hitta min balans vart mår jag bäst?Vad händer om jag äter så här mycket kolhydrater om dagen? När kommer sötsuget? När kommer inte sötsuget? De finns nog inget jag inte analyserat. De dom är roligast är nog att min kropp reagerar olika, äter jag för fett och mer protein, så är jag mer sötsugen är om jag äter mycket fett. även om jag äter lika mängd typ. För mig så dämpar fettet mitt sötsug.


 Men ibland så glömmer man bort de och råkar få i sig på tok för mycket protein om mängden fett och ja då kommer de krypandes sugen på allt sött i hela världen. Som tur är så tål jag som sagt inte gluten och socker längre, jag blir sjuk och mår skit i typ 2-3 timmar tills det är ur min kropp. Så de är ju inget alternativ att vräka i sig socker och sänt men de finns ju hur mycket lchf sött som helst. De är ju bara att googla på vad man vill göra och sen skriva lchf efter. De har ju hänt att man gjort de några gånger.








Allt detta är lchf vänligt, och inge gluten eller socker ( Sukrin naturligtvis) Men om man äter de varje dag och mycket och allt som man gör för de finns inget stopp. Ja då blir de ju heller inte bra. För allt som är sött triggas jag igång på, de går inte att bara ta en bulle eller ischoklad eller kokosboll. DET GÅR INTE. Jag har försökt men de går inte de funkar inte så för mig, För mig är de Allt eller Inget!

Enklaste är ju att inte baka några bullar eller liknade, då finns ju inte tillgången, När suget sätter igång så lära sig att äta lite ost och smör rullar, Mosa smör men kokt ägg. Sånt som får en mätt, är man mätt så blir suget dämpat, iallafall för mig. Men de betyder inte att suget tar slut, Men lättare att stå i mot. Men ibland hjälper inget. Verkligen Inget och då är de väl bara att släppa taget om "odjuret" inom mig, vispa grädden med sukrin och bär, baka bullarna.

Men från och med i torsdag så tar jag en dag i taget och skulle jag falla då får jag resa mig upp igen. Men med en dag i taget så kommer ingen press eller stress, En dag i taget.


Nu ska jag sola lite tänkte jag sen hem till en vän och fika samt snacka massa skit.

VI får höras ikväll igen!

Kram på er!

Thess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar