tisdag 2 september 2014

Rätt och fel?

Men vad är rätt och fel, när kan man upp med pekpinnen och börja styra över någon annan? Bara för jag har gått ner galet mycket på mitt sätt funkar de kanske inte för dig!

Man måste, måste hitta sin egen balans i kost och träning. Finns inga rätt och fel i kost, alla kör vi olika och är olika livet är absolut inte rättvist när de kommer till kost, sen tycker jag att lchfkost är ganska enkelt.

Men vill man finns de ju tusen variationer på lchfkost. De kommer från att vi alla är olika. Men våga testa dig fram, de är inte farligt mest kul och se hur mycket kolhydrater man tål, hur mår min kropp om jag ökar intaget av kolhydrater?? Vad händer om jag sänker?? Kroppen vänjer sig väldigt lätt till de mesta, så om man varierar hela tiden hinner den inte vänja sig och man har maxad ketos hela tiden, naturligtvis kanske ätar dagar inte ska vara en hel vecka, utan en dag varannan vecka sen om man har en dag med fasta och håller på så tror jag är de bästa.( jag är ingen kostrådgivare men har läst till mig denna info)




Nu göra jag inte så, så du vet, du som läser. För jag är som du, ( vissa av er? )  har hamnat in den onda cirkeln undermedveten stress. De är något som faktiskt är ganska drygt, stress i alla former är jobbigt. De kan vara stress på jobbet, vågen, maten, livet, ekonomi och säkert tusen saker till man blir stressad över utan att man egentligen tänker på de. Den bara är där, stressen. Den man bara önskar att man kunde göra slut med.


Stress är ju negativt och är något som ger insulinpåslag, och de spelar nästan ingen roll hur lite du äter. Du går inte ner i vikt iallafall. De kanske till och med går upp i vikt. För stressen har tagit över. Även om du kanske inte alltid "känner dig stressad så kan de finns där iallafall. De är lite av en vardag, och även där kan kroppen vänja sig och ja jag har samma problem. För min inre undermedvetna stress är där och hämmar min viktminskning, har ju testat allt. och inget hjälper, underskott, fasta och så nära noll på kolhydrater de bara går, men jag går inte ner. jag ligger och pendlar mellan 94-97 kilo. (morgon vikt) men sen händer de inget mer.

Stress Stress Stress, för min stress sitter just där, med eller utan våg så finns den där, för jag är ju stressad över nästa gång jag ska väga mig. Har man aldrig haft detta som problem så är de nog svårt att förstå. Men den som uppfann vågen skulle nog få något straff. Men varje dag så är de en kamp mot att ta bort stressen. Men jag ska vinna även över den, jag ska vinna över stressen i mitt huvud. De kommer ta tid, men jag ska vinna jag ger mig fan inte.

Snart blir de sova för imorgon tänkte jag sola innan jobbet. Vilket är helt underbart. Vilket är lite som att gå ut och gå. Saknar de verkligen, morgonpromenaden, men väntar hellre en dag extra så foten blir bra. Men på måndag kan jag nog sätta igång igen.

Vi får höras imorgon!
Nattinatt
Kram kram!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar