torsdag 11 september 2014

Missförstånd från gårdagen.

Vill klargöra att en kanelbulle inte är mobbaren, absolut inte. Men för den som blir mobbade för att den är fet, har hjälpt den på vägen dit. Vem sa att du måste äta så många? (hela påsen) ingen, men jag äter tills de är slut. Sån är jag, jag har ett beroende och när jag sätter igång finns de inget stopp! Tar de slut kan man köpa mer. Nej de vart ingen som tvinga mig att äta hela påsen själv, absolut inte. Men be en alkoholist dricka ett glas vin? Bara ett en gång varje lördag. Eller säg åt narkomanen att bara ta en heroin spruta varannan lördag, de får räcka.

De funkar inte så tyvärr. Inte för mig inte för någon annan beroende människa! Allt eller inget, sätter du igång skiten så finns de inget stopp fören de är slut! Om de inte går att köpa mer vill säga. Ja, en beroende människa har inget stopp efter en kaka om den är sockerberoende. Hela kakfatet kommer ta slut, de finns inget stopp! De går inte, hur mycket jag än vill så går de inte fören de är slut. De var de som gjorde mig fet. Men de visste jag ju inte då, jag visste inte att jag var sockerberoende när jag var liten. Klart man blir ledsen när man ser att dom då bjuder och seven11 skänker pengar om du köper bullar. Tanken är nog god, men i min värld blir den fel!

Detta är min åsikt min som beroende människa, inte något annat. Detta är hur jag känner inför vad jag var med om som liten. Inget jag vill eller känner för att älta här, men de finns där och de är en del av vem jag är idag. Lika med hud som hänger lite här och där, de är en del av mitt liv och vem jag är samt hur jag blev den jag är idag. Inte heller något jag vill ändra på. Jag är stolt över vad jag gjort och vad jag kommer att göra. Jag är lycklig att jag kan inspirera andra att välja lchfkost som livsstil. Jag är stolt att få vara en förebild. 



Nu är de jobb som gäller och återbesöket hos läkaren sen.

VI hörs senare.

Kramkram
Thess









4 kommentarer:

  1. Jätteviktigt att du berättar om det här med beroende tycker jag. Jag tror inte att Maj-Lis Hellénius kan sätta sig in i vad ett sådant beroende innebär för individen. För henne och andra som tycker som hon är rådet "ät mindre, spring mer" enkelt och självklart. Men jag tvivlar på att hon skulle säga till en alkoholist: det är bara att dricka mindre.

    Ser fram emot att ta del av din fortsatta resa med träningen. Hoppas du får klartecken för att sätta igång nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack SGK! Ja tro mig jag kämpar varje dag, men lärt mig att ta en dag i taget, de är de enda sättet som funkar för mig! Jag skulle vilja träffa hellenius och föra en diskussion, hade inte de varit lite kul?
      Jag gick igenom besiktningen galant mitt ärr syns knappt. Lyckligt tjej.
      Och tack!
      Kram
      Thess

      Radera
  2. Det här har jag försökt förklara för min tjära svärmor som tycker att LCHF är jävulen och att "man ska kunna äta lite av allt, det är det bästa.."
    Ja men jag KAN inte äta lite av allt! Jag kan inte ens äta lite potatis, för det triggar sockerjävulen i min kropp och sen är det raka vägen in i hetsätningsdimmorna.
    Stor kram till dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och en jättestorkram tillbaka! De värsta är att din kommet aldrig förstå oss heller!

      Kram kram Thess

      Radera