fredag 5 september 2014

God morgon världen!

Lever fortfarande i ruset av lyckan som igår efter jag sett Bittens youtube Klipp. Gå in och kolla på den om du har 59 minuter över, Så underbart bra! Äntligen har jag fått en förklaring och livet känns så mycket enklare då, nu fattar jag ju varför de gick så bra i början (första 1,5 året) och nu senaste året inte så mycket. Jag hade ju inga mål första 1,5 året, tog en dag i taget.


Sen kom mina mål och från ingenstans så gick de inte utan massa andra "knep och knåp" säger inte att de skadar med fasta, men jag tycker nog att de borde ha hänt mer på 1 år än 10 kilo cirka. Så från och med igår så kommer jag ta en dag i taget. Ingen stress ingen våg. Precis så som jag levde till för ca ett år sen, för då kom vågen i i mitt liv och även alla mål högt och lågt. Vilket med förde massa stress som med för att man inte går ner i vikt direkt mycket, mest går upp i vikt eller står still även då man lever på ett underskott i energi intaget.

Inga mer mål ( förutom ett sexpack innan 40 ). Den tänker jag ha kvar. Men  just när de kommer till vikten så är de en dag i taget och inget annat. Har kan jag lova levet under så mycket psykisk stress de senaste året så de finns inte, orkar inte mer och vart så glad igår när jag kom på varför för jag har nästan trott att jag varit hopplös, levt på halva mitt dags intag (mat) och fasta på de, och visst då gick jag ner lite, men inte alls så som jag räknat med. Stress Stress och misslyckande.


Nu har jag inga måsten, dom tog jag bort igår, nu ska jag leva en dag i taget, faller jag, ja då reser jag mig igen. inte värre än så! Jag är en beroende människa. Något jag får leva med antingen jag vill eller inte.Livet ska inte gå under bara för att suget blir större än jag klarar av att hantera. Jag måste lära mig att förlåta mig själv och gå vidare. Nu lever jag super strikt redan och de är de som funkar bäst för mig. Men med detta så är de viktigt att hitta sin egen balans ( vilket jag tjatar om jämt) för att må som bäst.

Nu ska jg göra mig klar inför jobbet!

Vi hörs senare!
KRAMKRAM
Thess










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar