måndag 29 september 2014

En underbar helg!

Tackar med hela mitt hjärta min vän och PT Christian för tre helt galna dagar. De bara snurrar i huvudet med allt du lärt mig. Inte tala om alla galet bra idéer vi har droppat. Ja du Christian detta kommer bli hur grymt som helst. Tack igen kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är trots träningsvärk i typ alla muskler jag har även dom jag inte visste fanns.


Mycket idéer på väg hem efter som sagt innan 3 underbara dagar. Helt slut som artist och träningsvärk i hela kroppen. Men De är så skönt så de gör inget. Men jag har lärt mig att göra utfall och benböj. Men min ländrygg ( tror de stavas så) är inte vad de borde vara så imorgon blir de att boka upp en naprapat eller kiropraktor. Som får kolla lite på min rygg och varför jag inte är rak i ryggen. Innan jag för börja med vikter är de det som gäller. ( Order från PT ) 

Mycket stretchande kommer de bli och teknik så den sitter helt ihop med lite besök hos han som ska knäcka ut min rygg sen så ska nog lite vikter snart komma på också. Testa för första gången att göra bänkpress idag. Tog ändå 20 kg 5 gånger ( Min Pt sa att de var jättebra för att vara förta gången. Ja jag vet han ska säga så haha). Detta är så coolt. Att jag klarar av att göra sånt här. Nej jag klarar inte allt långt från allt men jag vet hur jag ska öva. Öva öva öva är ju de jag kommer göra nu. Öva öva öva. Har ett lyckorus i hela kroppen att jag är på gång. Jag kommer klara detta, jag kommer ge allt. 

Köpte lite hemma tränings saker idag på rusta. De är ultimat för min stretch och teknik övningar. Sen när jag varit och kollat ryggen först då får jag börja träna tyngder sa min PT idag (punkt efter den meningen). 


Gummiband ( 99:-) Handtag till armhävningar ( 99:-) Yogamatta ( 99:-) Moppskafft (49:-) allt detta finns på Rusta. Ett enkelt hemma gym för lättare övningar. 


Mycket känslor röjer runt i kroppen mycket funderingar. Men har insett att jag är mycket ärligare mot mig själv nu för tiden. Mår jag inte 100 % då gör jag inte de och försöker att hitta varför. Inget fake it until you make it. Utan jag vill må bra på riktigt. Inte på låtsas de ger ju inget. Har jag en down period där mitt sockerberoende är tok triggat, ja då är de så. Jag får vara nedstämd. Det är helt okej nu vet jag ju varför jag känner som jag gör. De gjorde jag inte för 3 månader sen. Jag fatta inte varför jag var ledsen utan anledning.

Idag vet jag. Det är mitt jävla sockerberoende som spökar. Jag vet varför jag ibland när jag är i affären och handlar de bara åker ner grädde i korgen även om jag själv inte gör de så är de som om någon bara tar över och gör saker åt mig. Utan att jag har något att säga till om. Min egen vilja är lngt borta! Jag äter grädde och bären eller liknande och simsalabim så har jag ÅNGEST, Men de sjuka är inte att jag får ångest ut av detta utan att om jag lyckas stå i mot så får jag ångest då med.

Att vara beroende är inte en dans på rosor. Sen vilket beroende de än är så är de inte något som man bara slutar vara från ingenstans. Men har nu lärt mig att sätta små mål och ta en dag i taget. Jag insåg i helgen nu att mitt mål att bli hon på bilderna som jag visat innan är nog inte så rimligt. Utan nu är mitt första mål att klara av att komma ner till ett marklyft. Med min rygg så kommer jag inte ner utan jag buktrycket och hållningen. Så detta är mitt nya mål. Jag ska klara av ett marklyft. Stretcha stretcha stretcha Kiropraktor stretcha stretcha stretcha. Sen ska jag nog kunna klara av de. 

Nu till något kul, tidningen är släppt. Lchf Magasinet heter den och finns i välsorterade tidningsaffärer. Till exempel som pressbyrån. Några som uppmärksammat detta är dessa tre 




Tack underbara ni! Ni anar inte hur de värmer i hjärtat! 

Nu är jag snart framme i Stockholm igen. Dags att återgå till vardagen. Jobb i morgon igen. Ny butik, nya möjligheter. 


Kram kram på er! 

Hör i morgon! 

Thess











  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar