lördag 6 september 2014

En dag i taget.

Om tre veckor är de dags att börja träna på riktigt, jag ska under tre dagar hänga med min PT vi kommer träna och laga mat samt blogga lite naturligtvis. Men de kommer vara tre galet intensiva dagar, jag ska ju försöka lära mig allt på en och samma gång. De ska bli så galet kul så de finns ju inte ens, längtar verkligen.



Jobb dag idag, fasta fram till 12, då har de gått 24 timmar sen lunch igår. De är konstigt att jag klara av att fasta men inte stå i mot socker suget. Lite komiskt ändå. Men tror de har ock göra med att jag har klarat de innan och vet att de gäller bara 24 timmar. En dag i taget.

Har mycket att jobba på vill jag lova, men tar man en dag i taget så kanske de kan gå bra de här, jag kanske inte drabbas av mina stress perioder och då även mina sötsug. Min hjärna måste lära sig att ta en dag i taget igen, som den gjorde från början. En dag i taget, satte inga mål med kosten eller vikten, ingen hets utan en dag i taget och jag njöt som aldrig förr. Man får ju äta de goda och äta tills man är mätt. Inte mäta och ha sig, räkna kalorier och så vidare.

Jag sluta ju röka 20.e januari och har ALDRIG lovat någon att vara rökfri resten av livet. En dag i taget. De funka ju också hur bra som helst. Måsten, gör mig knäpp. Jag måste sluta röka, de hade aldrig funkat. En dag i taget funkar, skulle jag ramla dit igen då är de bara att resa sig upp och ta en dag i taget igen. Samma med min kost jag är ju sockerberoende och måste lära mig leva med de!

Jag ska lära känna mig själv. På nytt på något vis. Intressant är de, de är så mycket som faller på plats, så många frågetecken i mitt liv som har blivit besvarade nu på bara några dagar, och nu är de bearbetning som gäller. Så underbart kul att se finns fler än jag som också känner som jag. Inte bara jag.

Nu är de fokus jobb som gäller!

Dreamteam jobbar helg!

Vi hörs senare!

Kram Thess







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar