lördag 6 september 2014

Kvällskaffe.

För de tycker jag att jag är värd. Just för att de är gott. inget annat, inte för jag egentligen behöver utan för de är gott. Då har jag lovat mig själv att då är de okej att dricka en kaffe. Annars ska jag låta bli så gott jag kan. Men de är verkligen bara ibland känner att jag tycker de skulle var gott med en kaffe. Ett beroende, jo de är de nog, men inte som som de var innan min fasta på 108 timmar. så drack jag ju i slutet mellan 5-7 Celsius om dagen. inget kaffe men dessa Celsius. Nu är jag fri dom och tänker inte ta upp dom igen. Kaffe är dit jag sträcker mig som längst. Någon gång ibland när man känner att de vore gott med en kaffe.

Snart dags att sova jobb i morgon skönt att jobba helg faktiskt, kortare dagen men typ lika mycket att göra. Sen är jag ledig igen på måndag. Ska bli skönt de med. Ska få fixat lite grejor då tänkte jag. Måste sätta mig ner och styra upp allt. Fixa klart Facebook (instagram) sidan till lchfkostfunkar. så man kan öppna upp den för allmänheten. Ska fixa visitkort alltid bra att ha. Kolla vad som krävs för att starta ett organisations nummer. Kanske vila lite också. Just de har ju utbildning med Samsung på morgonen. 


Har så mycket tankar och känslor i kroppen och håller på att lära känna dom. Är så glad att jag fått förklarat för mig om sockerberoende. Hur man tänker och hur man är och känner i olika tillfällen när suget sätter igång. Hur jag ska klara av att motstå den , om jag kommer göra de nu när jag inte har något längre mål än en dag i taget.
Att kunna hantera de att kunna ta ett snedsteg utan att få ångest för att jag åt de jag gjorde.Men naturligtvis ta lärdom av snedsteget men resa sig upp igen. För jag ska ta en dag i taget.

Sen kan jag faktiskt erkänna ett de känns som om en stor sten droppat från mina axlar. Livet är lite lättare, naturligtvis betyder ju inte de att jag inte kommer falla dig igen, klart jag kommer lovar att innan månaden är slut så har jag lyckats med att förlora över sötsuget minst en gång iallafall, Men jag tänker nu som jag tjatat om inte ta en dag i taget ramlar jag så är de bara att borsta av knäna och resa sig igen. ( Ja för mig så är allt som har med desserter att göra trilla dit för sötsuget till exempel grädde och bär med lite sukrin) 


För mig så har jag lite tur med mig, jag tål ju inte gluten eller socker längre. så de är ju inte ett alternativ att trilla dit med, men för mig så är de grädde med bär, lchfpaj, lchfpannkakor, lchfbullar. och lchfglass och chokladmousse lchf såklart. mesta dels så är de grädde och bär med sukrin, de går snabbast. Men de har ju hänt de andra också. Risifrutti lchfstyle de finns så mycket. men köper jag de inte så äter jag de ju inte. Men då kommer den här inombords nedstämdheten hur löjligt som helst. Äter jag de så blir de ångest, Vilket är värst? Båda skulle jag nog säga. Moment 22 helt enkelt. 
Men jag ska ta en dag i taget

Nu ska jag snart sova. 
Vi hörs i morgon igen. 

Kram kram 
Thess

Ps Hoppas jag inte tjatar sönder er! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar