söndag 21 september 2014

De vart en extra fasta dag.

Då maten var under all kritik igår. Jag skrev i beskrivningen om min kost att jag äter Low carb high fat, Alltså kött och fett. Inget socker gluten eller stärkelse. Detta är vad som serveras ( 40 minuter efter alla andras mat.)
Förätt:



Ihop kokt köttfärs med broccoli och blomkål INGA KRYDDOR bara köttfärs, broccoli och blomkål samt vatten. Min fråga direkt var, vart är fettet. Att de inte är kryddat spelar ju inte så stor roll. Men var är fettet? Nej jag åt de inte!

Varmrätt:



Kött stekt i något? Samt kryddat med något? Inte bara salt och peppar. (Tvinga dom runt mig att smaka.) Men igen, Var är FETTET??

Hur svårt är de att laga mat? Speciellt när du får direktiv om att personen äter fett och protein? Så svårt ska de inte vara. Nu var de inte på de stället vi var dom lagat maten utan en catering firma som dom anlitat. Men ändå om du jobbar med mat så vet man, annars tycker inte jag man ska jobba med de. Men jag fick extra fasta dag.

Annars så var de som vanligt trevligt att träffa alla kollegor gamla som nya.

















Alltså om 6 dagar kvar sen är de träning som gäller för kung och fosterland. De ska bli så galet kul så de finns ju inte ens. Är taggad enda in i själen. Ska bli så kul känner mig som ett barn på julafton.

Känner mig förvånansvärt pigg idag mot vad jag borde tycker jag men var hemma vid tre i natt och sov ändå till åtta så de var ju inte så farligt. Men Har en skön förkylning eller något sånt som ligger och är lite smått oskön, men de bryter inte ut riktigt utan man har lite ont i halsen eller lite små tät i näsan. Dom löser av varann. Ingen feber men ja lite smått bara. Är lika pigg som alltid. Men tänker inte göra något överdrivet då jag SKA vara FRISK till nästa helg. Så de blir mycket vila i veckan.

Imorgon ska jag mest bara laga mat med en vän och blogga och registrera mitt företag. Så alltså inget överdrivet. Sen är de jobba som gäller fram tills fredag kväll. Då blir de Dalarna för hela slanten.


Snart dags att dra till jobbet.

Vi hörs senare!

Puss och kram på er!

Thess


In och prenumerera vet jag eller köp min tiding :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar