lördag 13 september 2014

Cravings

Dagen går mot sitt slut, har varit en skön och mysig dag, har fått skrivit klart nästan allt. Nu är de bara grammatiken som ska fixas, som tur är så hitta jag massvis med vänner där ute som var duktig på detta. Så de löste sig de med. Så jag hoppas att den är klar till nästa vecka. Kommer bli hur bra som helst. 

Vi var förbi Lchfklubbens butik i Sturegallerian förut och handla lite fläsksvålar till nuggets i morgon, dom har ju sådan där nutella fast med stevia sötning, ja och de skulle ju My köpa, jag vågar inte ens smaka, hela burken skulle ta slut med en gång, men jag lukta lite på den. Dra mig baklänges vad gott de lukta. Hoppas hon gömt de väl. Men där i mot så vart de en halv påse med fläsksvålar, Inte för jag var sugen utan för att jag inte kan äta EN, för de går inte. 

Men känner sig så dålig som människa när man bara inte kan ta en svål. Hur svårt ska de vara, men på riktigt de är inte så lätt de går inte, de är som om de är någon som tar över. så svårt att förklara men det är någon som tar över ens hjärna för en stund och man gör som den säger tills man kommer tillbaka till världen igen, och påsen är slut, eller chokladkakan eller kakorna eller grädden och bären, glassen ja allt som triggar och då tar den över, 

Men är som en slav och efter kommer de, ångesten den är helt sjuk. Inte om de inte är så mycket kolhydrater, som idag efter "frosseriet" med svålarna för jag vet att de inte är några kolhydrater i dom, men om jag ätit till exempel lchfglass eller mörk choklad eller grädde och bär som jag vet att de är massa kolhydrater i så är de ingen kul ångest. Man känner sig lite värdelös på något vis som är svårt att beskriva, men man gör de, att man inte lyckades stå i mot denna gången heller, hur kan den vinna över mig, beroendet vann.

 Jag kan verkligen inte förklara hur dålig men känner sig. Hur svag kan man vara? Att man inte bara kan vinna över den suget efter de söta. De är fan ett jävla gift. När jag kände doften höll jag på att dö, hur fan kan något lukta så gott. inte rättvist alls. Men jag måste stå i mot. jag klara den delen, dock inte svålarna. Haha chips torsk som man var förr i tiden så gick de inte. en halvpåse på några minuter. helt sjukt. Men inte riktigt lika ångest på den, Men fortfarande onödigt men när beroendet tar över så gör de. 

Men sen jag började leva en dag i taget så har livet känts enklare. Enklare att resa sig som idag efter de lilla snedsteget, Jag kommer göra flera snedsteg och jag kommer behöva resa mig igen, men jag klara nutellan. De kan ha och göra med att jag sa åt My att jag inte skulle smaka på den och hon fick plocka bort den efter hon smakat. Annars hade den tagit slut, de är därför jag inte vågat köpa den. 

När min kollegor står och äter typ muffins och bullar är de naturligtvis jobbigt men eftersom jag vet att jag blir sjuk på riktigt av att få i mig de så är de inte på samma sätt, men när jag vet att en sked skulle inte skada mig då kommer beroende människan och tar över och jag har ingen talan längre. Helt ärligt så vet jag inte vem eller vad jag ska skylla på, den finns inget som kan stoppa mig inget. Helst så finns de inget hemma som jag kan triggas igång på för att slippa hamna där, även om suget kommer så finns de inget så kan man ju äta något som försöka var mätt istället. 

Men ibland hjälper inte de häller. Då är de bara att falla, ta smällen och resa sig. De suger väldigt man mår skit man tillslut tar man sig upp. Jag vet varje gång att detta var inte sista gången heller de kommer komma fler gånger. Men jag försöker med allt för att slippa trilla dit. Men ibland går de bara inte. Som nu så är nutellan de ända jag kan tänka på. Vet inte riktigt hur jag ska få den ur mitt huvud. Men ska klara de. JAG SKA KLARA DE! 

Blir lite fläsksvålar med smör i stället. De mättar och jag tror de är chips. Jag vet jag försöker kompromissa. De går sådär. Vill ha nutella. Men jag ska klara de, även om jag kommer känna mig lite ledsen inombords. Vilket jag gör varje gång suget kommer och jag övervinner dom så känner jag mig ledsen inombords? Varför vet jag inte men så känns de, även om jag vunnit över mitt beroende så känner jag mig så inte lycklig. Konstigt.  

 Fick mina visitkort idag. Kanske inte dom mest proffsiga, men för att inte kosta så mycket så funkar de ju! Dom kommer se annorlunda ut i framtiden 


Dock är dom inte officiella än, Men snart så är hemsidan uppe och då kan jag börja ge ut dom. 

Nu är de snart läggdags. Ny dag i morgon, på agendan, Rösta, skriva klart hemsidan och njuta av ledigheten. 

Vi hörs i morgon! 

Nattinatt 

Kram kram 
Thess





 

2 kommentarer:

  1. Bra beskrivning!
    "Man blir lessen inombords" TROTS att man lyckats stå emot!
    Och att ALLT totalt kretsar kring det man vill ha, ALLT annat blir bara grått och inget värt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas jag lyckas med mina förklaringar, inte alltid så lätt att förklara med ord hur man känner.
      Tack så mycket!!
      Kram Thess

      Radera