söndag 24 augusti 2014

Lunch (inlägget kom lite senare än beräknat)

Köttbullar en liten köttbit och smör helt sjukt mätt vart jag kanske inte hade behövde äta allt men de var ju gott. Men lär nog inte behöva äta fören i morgon. En lite skön 24 timmars fasta, blir ju hur perfekt ju så är första fasta dagen avklarad för nästa vecka.

Har fått en förfrågan om hur en dag med mat ser ut för mig, och jag har inte så mycket variation på min mat, men frukost om jag inte fastar eller inte är hungrig så kan en frukost bestå av till exempel kokt ägg mosat i smör, stekt ägg och bacon med lite beasås, omelett, fröknäcke (om jag varit varit duktig och bakat detta) med mycket smör och ost på eller en fettkaffe. men oftast äter jag inte frukost utan är helt enkelt inte hungrig fören vis lunch. Då blir de som på bilden en kött bit, köttbullar, fisk, kyckling, alltså någon form av protein, och sen någon form av fett till exempel smör och beasås.

Försöker göra de så lätt som möjligt, och inte krångla till allt utan bara äta de min kropp mår bäst av. Någon gång i veckan lite grönsaker för vitaminerna annars är de bara massa kolhydrater i grönsaker så jag låter helst bli. Men de är också upp till var och en, alla är vi olika och fungerar olika och behöver olika nivåer av kolhydrater. Jag har testat mig fram och insett att jag mår bäst och går ner i vikt(står still) med max 10g om dagen. Men de är från person till person, testa dig fram. INGET STRESS!!Njut av maten istället.


Nu ska jag jobba klart och sen blir de sola lite hem och chilla då fastan är i fullgång!

Vi hörs lite senare!

Kram kram
Thess








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar