måndag 25 augusti 2014

Tankar i mitt huvud när jag är hos frisören!

Fixa till frisyren hos min frisör, innan fotografering nästa måndag, idag var enda dagen som de fanns tid. Sen är de jobb resten av veckan och på fredag kommer mina föräldrar och två av deras vänner upp och ska häng här jag jag ska "leka" turist guide så dom inte går vilse.





Naturligtvis kommer de bilder på hur sjuktsnygg jag vart i håret när Hanna fixat till de. Nu kör vi!

Ska även försöka hinna med och tvätta också, vi har ju som tur är en spontantvätt maskin där jag bor. Helt underbart då man kan ha panik ibland och inte tiden vill som man själv vill, den räcker inte till alla gånger. Men då finns ju spontan tvätttid vilket har räddat en väldigt många gånger.


Ställer vi för höga krav på oss själva? Är de därför så många "faller" tillbaka till gamla vanor? De är absolut inget fel på att falla tillbaka men man hör ju hela tiden på olika lchfgrupper på Facebook hur dåligt man mår och att de hände inget på två veckor så då kände jag ingen mening med att hålla på?? Men jag måste fråga här nu, Vem har någonsin sagt att gå ner i vikt går fort?? För den personen vill jag snacka lite med!!

 De finns inga genvägar, allt sitter i huvudet. Du måste bestämma dig att vilja till 120% att gå ner i vikt, eller ja, detta gäller alla förändringar i livet. DU måste bestämma dig, ta beslutet till att DU vill. Vill du nu köra på lchfkost, så rekommenderar jag alltid att sätt ett datum då du ska börja. Se till att rensa ut hemma allt som inte är lchfmat, då de kommer vara så mycket enklare om du inte har socker till hands när suget kommer, för de kommer komma.

 De lovar jag, jag lever med att bekämpa suget minst fem till sex gånger i månaden. Det som är viktigt då är att inte ha något "gott" hemma. för orka gå till affären för att köpa skiten, nej de gör man inte. de man kan ha hemma är lite frysta hallon i frysen, vispa upp lite grädde och ät med hallon om de bara inte går över socker suget. Men ligger de chips där eller bullar eller något annat som inte är lchf så är de lätt -vad spelar en bulle för roll egentligen?? Men de kan jag säga ( nu gäller detta mig!) jag skulle inte klara av att bara ta en, eller bara en kaka.

Nej nej nej, för är en okej, ja då kommer två bli de och sen tre och sen 10. Nej man får helt enkelt låta bli. Jag vet precis vad Du går igenom när suget sätter igång. Men jag har alltid försökt att vara så mätt de går.

Då kommer de aldrig, suget. Men är man lite små hungrig till exempel, då kommer de. Efteråt man ätit de där onödiga (i "min" värld grädde och bär) så kommer ju ångesten varför jag åt? hur kunde jag vara så dum? ja precis som alla känner lite till mans tror jag, de kan inte bara vara jag som känner så här?? Men ser jag till att äta mig mätt så kommer oftast inte sötsuget heller. De är dom meningarna jag ser titt som tätt på dom flesta lchfgrupper.

Sen tror jag också denna hets som blivit de sista året om viktminskningen är helt sjuk. Vafan låt de ta tid. Varför ska de bli en "tävling" över de hela, vi är alla olika och våra kroppar reagera olika, sen har vi olika förutsättningar. Vi måste sluta jämföra oss med någon annan än oss själva. För detta kommer bli en stor fet ätstörning om vi inte lugnar oss, andas och njuter.

Stressen vi bär på gör ju att vi inte går ner i vikt, "för hon som lade upp bilden på facebook hade ju bara ätit lchf i 6 månader och gått ner mer än mig i vikt och jag har ju hållit på i 1 år??" Någon som känner igen sig?? Jag gör!! Jag sticker inte under stolen med de, de gör vi alla skulle jag tro. De är inte så konstigt men skulle vi släppa vågen och måttbandet bara ta kort och kolla sig i spegeln skulle vi må så mycket bättre. Sen sluta jämför dig med "grannen".  Jag vet de är inte lätt jag bråkar med mig själv varje dag om detta.

Mår jag bättre över att jag har denna stress i kroppen. NEJ de gör jag inte, snarare sämre och går jag ner i vikt? Nej inte de heller Mest en ond cirkel som styr mitt liv. Min personliga tränare Christian har nog dom två gånger vi träffats och dom 10000 gånger vi snackar på nätet sagt "Se på dig vart du kommit"  kanske inte exakt dom orden men se hur långt DU kommit skit i grannen! Denna resa är din resa inte grannens. Njut av den och ta mycket kort! VI är alla olika och har olika förutsättningar.


 VI måste bli bättre på att acceptera detta. inte jämföra sig med någon annan bara dig själv och var stolt över din resa! Jag ska också lära mig detta. Jag är världssämst på just detta, jag vill ju vinna. vill ju att de ska gå så fort så de finns ju inte ens. Har varje dag denna diskussion med mig själv. Man vill ju inte förlora, varför går jag inte ner i vikt?? Varför?? Men kom igen nu vågen, inte upp ner skulle du visa! GAHHH Jag lovar jag är inte ensam om detta tänk eller beteende?? Eller??

Men jag valde att göra något åt de tillslut. Vågen fick så snäll begravas.

Har inte alls den stressen längre varje morgon, för jag kan ju inte väga mig. Så skönt så de finns inte ens!
för denna stress är inte kul, sen om nu inte vågen visar neråt nästa gång jag kliver på den, ja de är de väl så då. Jag ska ju ändå börja bygga muskler snart så de är ju skit samma känns de som. Men min stress är borta!

Nu ska här fixas vidare med håret.
Vi hörs sen!
Kram kram Thess











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar