tisdag 12 augusti 2014

Funderingar.

Jag vet och tro mig, mitt tålamod är sämsta SÄMSTA som finns, men man MÅSTE ha tålamod. Viktminskningen sker inte över en natt, inte ens för dom som gjort gastric bypass operationen sker de över en natt! De går betydligt mycket snabbare, absolut men de skulle gå lika fort om du åt ett ägg 3 gånger om dagen också. men få har du iallafall dina organ kvar. Sen kan man töja ut den lilla magsäcken som finns kvar den också. Så visst just första året då går de snabbare med gbp operation, men sen blir de samma som för vem som helst, antingen går man upp igen i vikt eller så börjar man leva lchf, för de funkar och kroppen håller sig stabil. Men har märkt på massa lchf sidor på facebook att de är sån himla hets, de ska gå så snabbt, ja de vill väl alla? Men hur snabbt ska de gå, är alla olika?? Ja de är vi, för mig har de inte hänt ett skit på 6 månader, men för andra händer de hela tiden. Men ibland får de ta lite exrta tid då, jag mår ju iallafall hur bra som helst och de värdesätter jag mer än något annat, sen var de ju därför jag började med lchf kost, jag ville vara pigg och må bra. De är precis vad jag gör, sen att man tappa över halv mig själv i vikt ja de vart som en bonus, men sen kommer hjärnan igång igen och de blir hets även för mig, sen när hetsen är igång ja då händer de inget på vågen, mer än eventuellt något uppåt. Men neråt nej du, dit ville inte min våg iallafall. Sen kan de vara fel på vågen, men tror inte de, tror de är jag som framkallat detta beteende och stress och sen så blir de motsatt effekt! Så nu är de ju bara jag som kan ändra mitt beteende och inte någon annan, bara jag som kan bestämma om jag vill vara hungrig eller köra old school, de är ett val jag ska göra, inte någon annan, sen är de så att vi tjejer har de lite tuffare att gå ner i vikt än killar, de finns studier på detta, men vem sa att livet va lätt, de viktiga är att jag inte går upp i vikt, jag vet min balans ( nästan) och vet hur mycket kolhydrater jag kan äta utan att gå upp i vikt eller även gå ner i vikt utan jag står still, jag pendlar mellan 94-97kg där ligger jag stabilt något som gör mig frustrerad som aldrig förr. Antingen får jag acceptera att jag ligger där i vikt, och träna upp kroppen. eller så vetifan vad jag ska göra, men jag har ju bestämmt mig att jag ska bli fit så jag kommer ta den vägen. Ett enkelt val för mig men svårt för andra, men de jag vill få fram är att ALLA ÄR OLIKA OCH FUNGERAR OLIKA! De är inte kul, tror mig jag vet inte hur många gånger jag varit förbannad över att de inte händer något, och alla andra händer de på. Men sen ser man ju sig själv varje dag och kanske inte ser själv vad som hänt. Mäta sig är ju de bästa då vågen inte alltid är rättvis heller, allt beror ju  på hur mycket vatten som är i kroppen och annat men måttbandet de funkar mycket bättre. Man kan ju minska där och och öka på vågen. Så jag skulle säga, SLÄNG VÅGEN ÅT HELVETE!! Sen köp ett måttband istället! 


Nu kommer de snart lite folk hit så nu ska är varas social en stund, sen blir de mat!! Baconlindad Kyckling!! LÄNGTAR!! :) 


Hörs senare! 
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar