tisdag 5 augusti 2014

Att de ska vara så svårt att bli klar!

Med städningen, de är ju bara så tråkigt, de är ju därför, men måste göra de. Fastan är igång 19:30 till imorgon 19:30 bara att köra liksom! Vatten vatten vatten.
Har tänkt på en grej, jag har ju insett att jag tappade mest i vikt första året, de var då jag brydde mig som minst i vikten, mest mitt välmåendet, jag tänkte inte så mycket utan år när jag var hungrig och tills jag var mätt. Men de ska ju höras till att jag vart väldigt mycket större än nu, men inte räkna jag hur mycket jag åt. Utan åt till jag vart mätt. Nu allt eftersom man blir blivit mindre så kräver ju kroppen mindre mat, men jag tror de som är värst nu är den inre stressen som hela tiden finns där, hur mycket ska jag äta?? Vad är för mycket? Äter jag förlite?? För mycket kolhydrater?? Ja tro mig dessa frågor går jag igenom varje dag i huvet, och jag vet att de är inte bara jag som gör de! Detta är nog de vanligaste tankarna hos någon som jobbar med sin viktminskning, de är inte lätt, tro mig de är så långt ifrån lätt. För alls kroppar är olika och fungerar olika. Sen vänjer sig kroppen väldigt snabbt med läget, tillexempel om man som jag fastar två dagar i veckan är de viktigt att ha olika dagar varje vecka, för kroppen vänjer sig som sagt väldigt snabbt och fastan som ska öka förbränningen blir pannkaka, för efter två veckor vet den att idag får jag ingen mat, då sänker jag förbränningen så jag orkar hela dagen. För imorgon får jag mat igen. Vilket lite hjälper förbränningen ett skit mer hämmar den, men kör man olika dagar varje vecka så blir kroppen lite chockad och förbränner som aldrig förr. Men detta funkar för mig, och för att de funkar för mig betyder inte att de funkar för dig. Men man får prova sig fram till man hittar sin nivå och de kan ta tid. Så är de och inte så mycket att bråka om egentligen mest bara att acceptera. Jag vet att de inte alls är kul men vissa saker måste man acceptera bara. Sen leva med de! Hur som dom sista kilona är dom svåraste. Ja de är som. Blir lite lätt galen. Men så är de ibland! Får se de från den ljusa sidan jag får ju äta god mat och må löjligt bra! De kan man ju också leva med!

Nu ska jag städa klart. De måste ske idag. Orkar inte imorgon sen promenad imorgon innan jobbet. Kanske sola lite om jag är uppe riktigt tidigt. Annars blir de efter jobbet!! En timma städning sen borde de vara klart!

Sovgott när ni ska göra de!
Hörs imorgon!
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar