tisdag 1 juli 2014

Påväg hem!

Varit en lång dag, men snart är den över och äntligen fått jag sova. Som jag längtat sen jag typ gick upp idag. Har ändå varit en skön dag på jobbet så de har rullat. Hem och laga mat, sen blir de sova och upp vid 05:15 för en skön powerwalk på morgonen!

Undra hur lång tid de ska ta för mig att fatta att jag inte är stor som ett hus länge, att inse att jag kanske är normal snart? De är ju i och för sig en bra bit kvar tills jag är normalviktig. Men jag är ju inte så långt bort 15kg ca. Och de är ju inte helt omöjligt att klara av de heller, men jag tror att jag går och har en inre stress som är lite omedveten, den är där och jag måste lära mig att hantera den, sen vända den till bra energi. Men tycker inte jag känner mig så stressad, men lite press känner jag ju. Har ju mina mål, vill ju sätta dom. I värsta fall så blir de väl att skuta fram dom lite. De är ju de värsta som kan ske. Men man måste även jobba mentalt med sig själv också, jag jobbar på att titta in i skyltfönster när man går förbi osv man ser spegelbilden av sig själv i fönstret! De är hur jobbigt som helst. Försöker varje dag att titta in i fönstren lite överallt, men de är inte lätt, jag vet ju inte vem jag kommer se. Man känner sig lite vilsen ibland men ett steg i taget, och snart kanske jag vågar titta in i en spegel i någon butik. De är så svårt att förklara men eftersom mer än halva mig försvunnit så är de inte så lätt att se sig i spegeln, jag fattar inte själv riktigt hur jag ser ut, och sen kan jag ibland få för mig att tänk om allt bara vara/är en dålig dröm sen vaknar jag och jag är lika stor som jag var när kaj började, de är ju min största rädsla förutom spindlar! Att vakna på morgonen och vara lika stor som innan! Att detta bara var en dröm. Att man inte kan må så bra i verkligheten som man gör med lchfkost. Att jag inte tappat mina kilon! Att jag knappt orkar ta mig ur sängen och att min hängmage är tillbaka! Lite samma rädsla har jag att titta mig i spegeln spontant, jag vet att de låtar själv löjligt, men jag som person har ju inte ändrat mig, men många runtomkring mig tror nog att jag ändrat mig, och ser på mig på ett annat sätt än tidigare! Svårt att förklara vad jag menar kanske. Men så är de!

Snart hemma så nu blir de matlagning!
Vi hörs imorgon!
Nattinatt
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar