lördag 12 juli 2014

Har varit lite effektiv idag!

Inte bara solat, utan även fixat pizza, ostbacon och zucchinibröd. Samt vilat en hel del. Men zucchinibrödet var magiskt gott vill jag lova. Ska testa göra detta med vitlökssmör på, testa med ost och de var gudomligt gott! Recept ;
4 st ägg
2 dl riven zucchini
1 dl mandelmjöl
1/5 dl kokosnötsmjöl
1 dl riven ost
2 msk fiberhusk
1,1/5 tsk bakpulver
Blanda allt utom osten fördela på plåt till två baguetteliknande längder på plåten, pensla med ett uppvispat ägg och fördela rivna osten på brödet in i ugnen 200 grader i 20 minuter!  Mums mums!!

Ostbacon
250grader ugn
Lägg ut baconet på plåten en och en, ost över och in i ugnen tills dom fått fin färg!

Pizza finns i morgon inlägget!! Gott gott gott!!

De ska regna och ha sig imorgon så jag tänkte åka in till stan och hälsa på en vän! En skön celsius fika. Sen ska jag klippa mig på måndag kl 10. Skönt då mitt hår växer som ogräs tydligen!

Jag har kommit fram till att de är lite terapi att lägga upp före och efterbilder på instagram och här, de lär mig att se mig själv, för jag ville inte titta i spegeln förut och nu vågar jag inte för jag vet ju inte vad jag ska se, konstigt men sant. Försöker bygga upp en självbild av mig, inte en ny personlighet utan självbild. Hur jag tror andra ser mig genom mina ögon, hur man ser ut helt enkelt! Är man då lite rädd för spegeln jag då är de inte så lätt att hitta en bild! Men stå ut med mig, de kommer annat också som idag är de lite bakverk och mat! Hoppas jag inspirerar andra till att göra samma resa jag gjort med mina bilder också naturligtvis!

Nu tänker jag njuta av kvällen!
Vi hörs imorgon!
Thess

4 kommentarer:

  1. Tack, jo fast de svåra är inte att gå ner i vikt, usb hålla sig kvar och forma den kropp man vill ha! Men visst jag har kommit en bra bit påvägen de har jag, hjärnan ska bara fatta de också! 😀😀😉 och tack!

    SvaraRadera
  2. Imponerad. Hur länge har du hållt på?

    SvaraRadera
  3. Hej Anna, började med lchfkost den 25/2-12 har inte en dag ångrat mig! 😀 så snart 29 månader. Och tack!! :-D

    SvaraRadera