fredag 20 juni 2014

Midsommarafton here we go!

Vakna med ont i halsen och lite små tät i näsan. (men varför) så idag skippar jag träningen. Är inte super pigg men även inte super trött. Sov till 09:30 helt underbart! Men vilar vidare i soffan med hopp om att halsontet kanske ger upp. För då blir de en skön powerwalk iallafall. Typ två timmar, solen lyser ju så de hade varit riktigt skönt. Men eftersom halsen inte jobbar med mig så får jag väl låta bli. Men förhoppningsvis är jag frisk imorgon. Så då blir de ett magiskt pass på gymmet! Men man ska lyssna på sin kropp. Och orkar den inte så får man oftast ont i halsen, feber mest för att då behöver kroppen vila. Då får man acceptera de. Men släpper halsen ja då blir de ut en sväng. Annars blir de bara lite skönt midsommarfirande ikväll med grill och mys med vänner. Kommer bli underbart. De kommer självklart massa bilder på de ikväll!

16:8 går bra de börjar kännas bättre nu än första dagen, men de är ju för att kroppen vänjer sig. Trots liten förkylning så känner jag mig löjligt pigg, och de är mycket tack vare 16:8 iallafall så har de varit så innan också. Så jag tror de beror på de?? Kan ju vara psykiskt också, för nästan allt man gör hur man mår sitter i psyket, bara jag själv sätter mina gränser, ingen mer än jag kan ta beslutet att klara av att byta kost, att börja träna, att plugga till något man vill, sluta röka, (vilket är fem månader sen jag gjorde idag) för de sitter i huvet alltihop. Bara jag som sätter gränser för vag jag klarar av. Ingen annan. Bara jag! Har inte jag bestämt mig så kommer de inte att gå, vad man än ska göra. Men om nu jag mår bättre av 16:8 så tänker jag köra de. Sålänge jag mår bra! Skulle jag känna minsta lilla att jag inte skulle må bra, ja då slutar jag. Sen funkar inte allt på alla, alla är olika. Men att bestämma sig för att träna, plugga, byta kost eller bara städa lägenheten, ja de kan alla! Gå ner i vikt kan också alla om man bestämt sig, men hålla vikten den är inte lika lätt. Men då måste man hitta sin balans, i mitt fall så har jag valt att träna och bli fit, få en fit kropp. Jag har även gett upp vågen. För den är inte så viktig längre. Jag tittar på vad som händer med musklerna istället. Att se dom forma sig är sjukt mycket roligare, än att titta på vågen! Men ska väga mig i september har jag bestämt. Se om jag tappat något eller står still. Han den läkaren som gjorde min bukplastiks operation han förklara för mig att för viktminskning finns de bara ett sätt, gå gå gå gå. Inte springa utan gå gå gå, inte styrketräning utan gå gå gå. För springer man bygger man tydligen mer muskler och lika vid styrketräning naturligtvis och när musklerna blir större kräver dom mer mat, vilket kräver att vi äter mer mat, och gör att man inte går ner i vikt! I volym ja för krymper man med inte på vågen. Så nu bestämde jag att vågen är borta ur mitt liv tills september. 97 står den på nu (två -tre veckor sedan) hoppas under 90 i september och lite mer tränad!  Vet att de är inte omöjligt att jag väger samma, men fortfarande mindre i kläderna. Muskler!

Nej nu ska jag läsa lite i allt om lchf tidningen och få lite inspiration om vad man ska äta framöver! 

Vi hörs senare!
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar