söndag 22 juni 2014

God morgon gott folk!

Dagen är igång, 8,5 km avklarad i ett underbart spöregn. Men som vanligt så hindrar inte lite sommar regn mig. Komigen, krävs mer än så. Nu lyser solen så fint så att regnet kom förut gör inte så mycket.

Funderar väldigt mycket när jag är ute och går, idag var de på vilka ursäkter jag hade för att de var okej att jag var stor som jag kalla mig (ville inte erkänna för mig själv att jag var enorm)  att man fick älska mig för den jag var inuti inte mitt yttre, att jag inte brydde mig i att jag var stor, jag hade/har mina vänner! Dom älska ju mig för mig. Inte något utseende utan mig. (de gör dom forfarande) men hur kul var de egentligen? De fanns aldrig några kläder, man orka inte lika mycket, kroppen gjorde ont, leder knän höfter värkte jämt. Men att vara stor var inget fel alls, de skulle inte ha någon betydelse, nej klart de inte har för vem jag är eller för vem som är vän med mig. Men komigen hälsan?? De finns inget den är bra för, inte ens ett kilo övervikt är egentligen bra för hälsan. Om de nu inte råkar vara massa muskler. Muskler och fett väger ju samma men olika volymer. Så muskler väger och är man överviktig i muskler så är ju de helt okej, men leder och liknade kommer ta stryk om man springer tillexempel, så de kan vara därför bodybuildare inte springer så mycket! Hur som tappa spåret helt, jag tror att alla överviktiga har sina ursäkter för att få vara de, trots att man absolut inte mår bra någonstans av de! Men när man är stor, så tänker man inte hälsa, man orkar inte bry sig, man har fullt upp att vara i försvarsläge hela tiden om någon skulle påpeka att man är stor eller liknande. De är även de värsta man kan höra, för man vet, hyfsat lite jag ville inte se. Jag gick in i total förnekelse. Total jag kollade aldrig speglar, för då visste jag att då skulle jag få se, de som hänt de sista året. De hade spårat ur helt! De man inte ser har inte hänt. Alla kort som togs radera jag, nästan alla finns några få kvar (de ångrar jag väldigt idag) men vill man inte se så vill man inte. För de jag inte såg hade aldrig hänt! Jag kan slå vad om att jag inte är ensam om att känna eller tänka såhär??  De är normalt, alla är ju lika värda. Ja alla är lika värda. Men din hälsa är värd mer än allt, utan den är DU inget!

Nu är jag snart på jobbet och ska tagga till lite! Med hopp om att de kommer vara galet mycket att göra idag! :-D

Vi hörs senare!
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar