måndag 16 juni 2014

Då var semestern över för denna gång!

Känns sådär att ställa klockan på 04:30 för att hinna powerwalk en mil innan jobbet, men har man bestämt sig så har man, jag har ju ett mål att för att ta mig dit så måste jag offra lite extra tid till träningen. Inga konstigheter egentligen, mest bara ursäkter att slippa. Men dom sållar jag bort varje morgon. Sen är de tråk gym på onsdag. Men de är så och nu är nu. Sova ska här göras så man orkar upp när klockan ringer. 12 veckor sen bukplastik operationen och är svullen men man ser mina magmuskler, de är hur coolt som helst, trodde jag aldrig den dagen jag bytte kost att jag skulle få se dom. Att jag skulle träna fanns ju inte. Att jag skulle gå ner såhär mycket hade jag aldrig kunnat ana. Att jag skulle orka göra saker och orka gå var helt overkligt. Jag orka några steg sen vart jag trött men kämpar på ändå, fanns de hiss så åkte jag den, lika så med rulltrappa. Fanns ju inte att gå i trappor. Har ju ingen kondition alls och gå med så mycket övervikt är inte humant. De ända jag var bra på vara att sälja, jag var drottning på de. Nu är de inte riktigt lika prioriterat som innan. Jag bryr mig inte om jag vinner eller inte. För mitt stora fokus ligger på träningen. Jobbet ja de gör jag för att betala hyra och räkningar. Min största vinst vann jag den dagen jag bytte kost! Högst vinst. Inget kommer slå den vinsten någonsin! Att få ett liv, att inte behöva avstå för man är för tjock, man orkar inte, eller kroppen värker förmycket. De är en hög vinst de vill jag lova!! Sen vill jag även förtydliga att kan jag göra denna resa kan alla göra en sån resa. Inga konstigheter de ända som krävs är att man bestämmer sig. De tar tid så man vet, inget sker över en natt. Jag är inte klar än och de har tagit mig snart 28 månader, komigen. Ge de tid, stressa inte. De kommer, allt tar sin tid. Njut av den goda maten och livet, en dag i taget. Men de går, jag lovar de går!! Nej de är inte alltid lätt, de är jättejobbigt att gå förbi dom nybakta muffinsarna på morgonen vid jobbet, eller att titta in i en chokladfontän framför mig på jobbet. Men vem sa att de var lätt, frestelsen finns där jämt, de handlar om att övervinna den. Men är man mätt så går de betydligt mycket lättare att gå förbi muffinsarna och chokladen. Eller bara strunta i den, de är ändå inte värt det!

Nu måste jag sova!
Vi hörs imorgon!
Nattinatt
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar