söndag 18 maj 2014

Mitt på dagen.

Kan ha varit den trögaste dagen på länge på jobbet, men jag vet ju att jag INTE hade spenderat min lediga dag i en galleria jag hade varit ute i solen hela dagen!

Har tänkt lite, vad för en människa att misslyckas med de man tagit sig för, är när man sätter för höga mål som inte finns en chans att man klarar! Det man glömmer är delmål, och att faktiskt ta de i sin takt. Bara för de tog en viss tid för din vän att klara av att springa 5 km under 30 min betyder de inte att de gör de för mig. Att din kompis gått ner 20 kg på 2 månader, Ja men jag och du kanske bara tappat 7 kg. Vi har alla olika förutsättningar och har olika mål, men glöm inte delmålen. Sen även att gå inte ut med att du är värsta marathon löparen om du aldrig sprungit. Testa att gå i 15 min, när de känns lätt öka 5 min naturligtvis så snabbt man orkar. Men ta inte ut dig första dagen, för ett misslyckande leder till att de inte är kul och att man inte gör om de! Första gången jag var på gymmet så tog de mig 36 min att cykla 1 mil, efter 4 månader cykla jag en mil på 21.32 min. Men jag gjorde framsteg, och jag orkade mer för varje dag som gick, mitt mål förra sommaren var att gå första kilometern under 10 minuter, jag kämpade och kämpade. Sen tillslut klara jag de, men de tog säker två månader. Jag vart tokig tillslut, men jag gav inte upp!! Den lyckan när jag klara de, 9:34min första kilomerern. Så stolt, sen vart målet under 9min de klara jag nyligen. de gäller så små små marginaler. Men man måste öva öva öva. Men de tar tid, lika med viktminskning, DET TAR TID!!! Det tog ju tid att lägga på sig all vikt, klart de tar tid att tappa den. När de kommer till viktminskning så är kosten 90% och motionen 10% . Vill man sen ha en effektiv viktminskning så är de så att Lchfkost är den mest effektiva, samt att man behöver ALDRIG vara hungrig! Man behöver inte ens motionera i början, klart att när dom sista kilona ska bort så blir de tuffare emn de går om man vill och man får bli striktare. Men de går och vågen säger inte alltid allt, man ska inte glömma att kolla måttbandet! Jag har idagsläge samma vikt som innan och lite till runt 95kilo, men på måttbandet i midjag har jag tappat 7 cm. Muskler väger ju dom också, men dom tar inte lika stor plats! :) Men tänk på mål och delmål. Belöna dig även när du nått ett delmål med tex en ny tröja eller gå på bio men kanske inte en chipspåse! Inget är omöjligt. Så länge JAG/DU tagit beslutet att ändra livsstil och leva hälsosamt så kan bara JAG/DU göra de möjligt! Sen Glöm inte att ta bilder innan man börjar. De är kul sen, även om start resultatet är minder kul. Jag ångrar varje dag att jag inte tagit mer kort innan jag började! :)




Nu är de tre timmar kvar, sen blir de ut dom sista timmarna i solen!!

Hörs senare!

Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar