måndag 19 maj 2014

Biggest looser!

Ett väldigt intressant program, snart final. Kul att se deras förvandling. Sen är de barö att hoppas på att dom verkligen fattat att de är en livsstil, för gå ner i vikt kan alla, de svåra är inte att gå ner utan hålla kvar den vikt man vill ha. Kolla på klippet som var från nyhetsmorgon på tv4 med biggest looser pt sabina och Simon som vann förra året. Ska man bara gå ner i vikt snabbt så är de kalorier in och kalorier ut som gäller, ska man själv ändra livsstil, så rekommenderar jag mer något som kommer hålla i längden, att slippa vara hungrig, inte räkna kalorier utan bara ha koll på kolhydrater. Strikt som kaj kör så håller man sig under 10g om dagen. Normal runt 20-40g om dagen liberalt 40-100g om dagen. Men hur man än gör så kommer man ju må bättre, så länge man utesluter socker, gluten och stärkelse så burkar kroppen må mycket bättre! Sen ju striktare man kör ju snabbare gått man ner i vikt, om de bara är välmående så rekommenderar jag normal lchfkost! Proteinpulver och liknade behöver man inte om man inte kör bodybuilding, vilket inte många håller på med annars klarar man sig på de man får i sig i mat! Riktmärke 80% fett 20% protein och helst noll kolhydrater eller så nära noll de går att komma! Så lever jag och när jag fyller i en kost app så är de för att se så jag ligger rätt i det i fettintaget varje dag.

Som idag blev de, fettkaffe till frukost, kyckling med smör och beasås till middag för då var jag hungrig. Sen lite gurka och beasås som "chips och dipp" till tvn. Så här blev resultatet för idag!
Som ni att ligger jag kanske lite lågt på proteinintaget, men bra på fett. Jag har ställt in appen på noll träning, de lila man förbränner är bara bonus. De som är intressant är ens vilo förbränningen hur mycket man måste äta för att hålla värmen så att säga, och jag har svårt att komma upp i de, men jag lever och mår underbart. Glöm inte att ställa in appen på vikten du vill ha, inte den du har! Men framför allt är när du är hungrig och ät tills du är mätt, är du inte hungrig är inte! Enkelt, är du törstig drick vatten, är du trött sov! Livet behöver inte vara så komplicerat, men helt underbart! 
Snart sova upp vid 05:00 imorgon träna innan jobbet. Sen jobba heldag! 09-20:15 en skön dag helt enkelt! 

Vi får höras imorgon tills dess! 
Ha de bäst! 
Thess 






                  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar