måndag 18 maj 2015

MAAAAT!!

Håller på att laga lite mat till mig och roomie då hon fyller år i veckan och drar till Barcelona för att fira sin 30 årsdag så får man göra det lite trevligt idag istället. Så jag ger mig på dom där canburgers/burkburgare som jag sett på bild. Återkommer med hur det smaka i morgon men har så sjukt svårt att tro att det inte är gott.










Hacka relativt fina bitar av champinjoner lök och grön paprika, Fräs på dom i rikligt med smör och önskad kryddning. Jag valde salt svartpeppar och chillipulver. 

Blanda önskad mängd köttfärs ( jag valde nötfärs billigast på citygross idag) 1,5 kilo cirka med 2 ägg och blanda väl. Jag valde inga kryddor i färsen då det både är bacon runt och även kryddigt innehåll men det är ju en smaksak. 

Rulla 250 g bollar och lade dom på plåt sen diska jag zero burken och smörjde in den med olja för arr det skulle bli lättare. Drog runt baconet på "klumpen". Ni ser ju på bilderna i med lite ost och en klick smör i botten sen fyllning och sen ost igen  

225 grader i ca 20-30 minuter tills det är klart eller på grillen går också

Som man längtar till det är dags att äta då. :) 


Önska man kunde skicka ut lite doft här för detta var ju löjligt ju. Kan hon komma hem snart då? Åhhh vill ju äta mat. :) 

Ja ja ska ut och ta en kvälls promenad tänkte jag då det inte varit jättekul väder idag men nu kom solen så solnedgången vid vattnet blir det för min del. 

Men nu kommer hon den där rumskompisen så nu ska vi väl snart äta då. 

Men vi hörs i morgon! 

Glöm inte att läsa mitt inlägg på Matkärleks hemsida.  

Puss och kram på er! 


Good Balance massa sköna erbjudande just nu och med rabattkoden thereseolofsson så får du 10 % också. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar