lördag 2 maj 2015

Alltså ibland så.

Händer det att jag lyckas så sjukt med mina knäppa idéer. Speciellt när man är hungrig för då händer det något i huvudet på oss som tänker utanför boxen. Men testar saker man inte trodde skulle funka alls. So för typ några veckor sen så var jag så hungrig hade typ bara druckit fettkaffe på morgonen och sen hållit igång hela dagen minns inte vad jag gjorde men ja vet att jag inte åt något under dagen för jag inte var hungrig fören på kvällen.

Skulle steka på vitkål och vet inte vad jag skulle ha till. Men som sagt var sjukt hungrig och ville ha något nu nu nu. Hade strimlad vitkål och doppa det i beasåsen som jag hade i kylen. Var ju jättegott. Så idag utveckla jag detta lite till strimla vitkålen och blanda den med Icas beasås vanliga. Låtit det stå lite. Men se där ja så har man nu gjort en ny colwbeaslaw ska jag döpa den till. Men så gott det blev och man behöver ju inte mer kryddor för det är gott som det är. :)

Men ska testa vidare om man kan få till en bra bea smak på majonnäs. då blir det billigare än att använda beasås :)

Annars har det inte hänt så mycket idag. Har som sagt lite planer på gång och har väl kollar runt på dom men annars en lugn dag. Skönt det också men imorgon då blir det massa planera och kolla upp massa saker inför framtiden. Nu eller aldrig skulle jag säga. :)


Men som sagt nu är det lördag och jag tänker njuta av kvällen och en film på datorn. :)

Vi hörs i morgon!

Thess




4 kommentarer:

  1. Har också tänkt din tanke om att göra bea av majonäs! Försökt göra bea själv med att vispa ägg i vatten bad,men det blev äggröra. Remouladsås också gott. Men massor av socker i t ex Felix märke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja remouladsås kan nog bli svår men helt omöjligt kan det inte vara.. Försöka göra Bostongurka utan socker och blanda med majonnäs?

      Thess

      Radera
  2. Bea behöver inte alls vara svårt att göra. Den jag gör passar bäst att äta nygjord men funkar även kall. Låt 0,75 msk vitvinsvinäger och en dryg tsk torkad dragon stå och dra minst 10 minuter. Mät upp 150 gram smör som får smälta på plattan i en kastrull. Knäck 3 ägg. Spara vitorna till annant. Lägg gulorna i en annan kastrull och blanda i 3 msk vatten samt vitvinsvinägern med dragon. Ställ kastrullen på plattan på medelsvag värme, rör i blandningen hela tiden med en visp tills den börjar tjockna (får inte koka). Dra kastrullen av plattan. Vispa sedan i det smälta smöret lite i taget. Salta med 2 krm salt och cirka 1 krm peppar svart och vit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta måste testas :-) tack så jättemycket för recept. //
      Thess

      Radera