tisdag 3 mars 2015

Psykologen avklarad.

Efter ett hyfsat jobbigt "pass" hos psykologen så bar det av mot min gamla arbetsplats. Gallerian för att hämta min telefon som varit på lagning i lite mer än en veckan. Men nu är min baby tillbaka. Där träffa jag en vän som jag inte träffat på ja snart sex månader. Det var ett skönt återseende. Då hon fattar vad jag går igenom utan att behöva superförklara sig hela tiden. Hon har även varit med på min resa sen jag började med lchf för tre år sen. Varit ett bollplank i mina funderingar. Vilket jag är oerhört tacksam över.



Det är så skönt att snacka med någon som förstår en med allt vad livet och kosten har att erbjuda. Har ju kommit fram till återigen att jag måste börja ta en dag i taget. Det funkar inte på något annat sätt orkar jag inte mig ut så gör jag inte det. Måste sluta få ångest över det. Alla måste måste bort. Ja det är klart att vissa går ju inte att ta bort. Då dom är rutin. Men sånt som jag inte behöver ja det försvinner från och med NU! Jag ska bara ta en dag i taget och så får det förbli. Jag ska äta när jag är hungrig och tills jag är mätt naturligtvis mycket fett. Sen är det inte farligt att vara lite hungrig ibland. Men satte igång en ägg fasta idag. Så får vi se vad den ger. Jag tänkte köra tills fredag till en början och då kommer jag leva på ca 8-9 ägg om dagen och lite ost på det. Till frukost var det 3 kokta äg med ca 20 g smör i hop mosat. Lunchen vart ingen då jag inte var hemma. Kvällsmaten vart 4 ägg hop rörda i stekpannan men lite smör kanske 40 g smör och 3 skivor stek halloumi ost. Mätt och god.

Imorgon är planen att äta samma och som sagt en dag i taget och vi får se vad dagen ger. Är verkligen helt slut i själen efter dagens bestyr. Men får man bara sova i natt så kommer jag kanske vara pigg i morgon och orka minst gå ut och gå. Ta en skön promenad och rensa huvudet lite. Men har märkt att när jag planerar saker nästa dag blir dom inte av. Så som sagt en dag i taget. En dag i taget. Jag är sjukskriven av en anledning och då ska jag verkligen lyssna på min kropp. Jag jag har lovat mig själv att göra det nu. Så en dag i taget och njuta av livet för vi har bara ett sånt och det ska man inte ta för givet. Men njuta av det det ska man




Sen igen Monica Bodin! Grattis på din dag har inte lyckats få tag i dig men ringt några gånger och tänkt på dig massor idag. Hoppas din dag vart underbar och massa paket och bus! Tack för att du är du! Love you! 






Puss och kram på er! 
Vi hörs i morgon igen! 

Thess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar