söndag 8 mars 2015

Promenad i solen.

Efter att jag fick ångest över att jag inte orka gå ut egentligen men solen sken så underbart och himlen var ju så blå så jag tvinga verkligen mig själv ner till vattnet och runt en 7 km promenad.












Har insett att mina element i livet är vatten och vind. Hur underbart som helst. Satte mig en stund vid vattnet och bara njöt av solen och vattnet som klucka mot stranden. 
Var skönt att få en promenad mest för att få lite kondition. Men också för att få lite ny energi i själen. Har ju varit mycket dom senaste dagarna. Var helt slut efter gårdagen men det har ju varit trevligt också så men som sagt när jag vakna så kände jag bara för en dag i sängen och film. Men ångesten kom när jag inser att det är så sjukt galet trevligt väder. 

Så efter mycket tvång så var det bara att gå ut. Men det var inte lätt men ett måste. Speciellt om vädret är som idag vår så måste man ut. Ska ju vara dåligt väder på tisdag så då kan man vila då. 


Ska upp tidigt och tvätta lite i morgon och ringa till vårdcentralen i morgon för och kolla vilken dag och tid den var jag skulle vara där i veckan. Skev ju inte den på den andra telefonen och missa skriva av den men tror det var på torsdag jag ska till psykologen. Men bäst att kolla för säkerhetsskull. Så man inte missar den tiden och ska ju öva på att förlora. Tycker inte om det men det måste göras. Sen var jag förbi min butik i fredags. Det var bland det jobbigaste jag gjort på länge. 

Vart så stressad inombords så det där var inte kul. Då var jag bara där civilt och inte jobbmässigt. så nej jag är nog inte redo än tyvärr. Detta är ju inte ett vanligt jobb där man typ sitter och knappar på en dator eller till exempel snickrar eller sånt utan mitt jobb kräver att jag klarar av att ge 100% och gärna lite till. Då vi tar hand om kunder arg ledsna och glada. Men vilken form dom än kommer i så ska jag ta hand om den kunden. Men är jag själv inte 100% hur ska jag då kunna ge 100%? 
Men har ju ca tre veckor kvar innan vi får se om det ska bli förlängt eller inte sjukskrivningen. Sen ska jag försöka pressa mig själv så mycket det bara går för att klara detta. 

För jag vill ju jobba igen och framför allt fortsätta med mina sidoprojekt med kost och allt sånt. Träna igen om inte annat iallafall minst en promenad innan jobbet. Mitt vanliga liv tillbaka. Men då hoppas jag att det är utan stress och ångest. Mest bara njuta av livet. 

Så nu ska jag vila och försöka sova lite och upp till tvättstugan i morgon tidigt som fan. 07-10 sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Men en skön promenad om solen lyser hoppas jag att jag orkar iallafall. Sen in till stan och hämta mitt kaffe jag glömde där i fredags. Kanske sätta sig på någon uteservering om vädret tillåter och njuta av en kaffe och solen. 

Vi får sen. En dag i taget är så jag försöker leva just för att inte falla utan orka. Helst inga måsten utan bara göra för jag vill. Sen utmana mig att förlora och försöka få min hjärna att fatta att det är inte hela världen om jag inte vinner. Hahaha eller hur detta var nog den sjukaste mening jag skrivit i hela mitt liv. 

Puss och kram på er! 

Thess





 . 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar