fredag 6 februari 2015

Fredag.

Har verkligen inte gjort något idag. Solen lyste så fint förut så jag var nästan på väg ut en sväng men sen så sa kroppen stopp eller hjärnan. Det verkligen inte så lätt att förklara detta men ibland så pallar jag bara inte att gå utanför lägenheten. Ligger helst i sängen och kollar på film eller bara funderar. Vill massa saker men orkar inte går liksom inte riktigt att förklara varför det inte går för egentligen är det ju bara att göra dom men enda blir dom inte gjorda. Utan man inser när klockan är 21 på kvällen att man borde gjort massa saker idag. Men sköt upp dom till en annan dag. för man orka inte.

Håller tummarna att jag kommer utanför väggarna i morgon. Det är ju skönt när man väl kommer ut men man ska göra det för det är skönare och bara vara här man behöver inte vara trevlig eller anstränga sig som när man hänger ute och träffar folk. Men just nu önska jag lite faktiskt att jag gått ut i solen och fått lite solenergi. Hade nog behövt det lite tror jag. Känner mig rätt grå för tillfället. ( Jag är ju solbränd tack solariumet )  Men jag känner mig lite grå. Är nog årstiden och allt runt omkring.

Ska till läkaren igen på måndag förmodligen förlänga min sjukskrivning. Om han vill det min psykolog tyckte det iallafall att jag ska vänta lite till innan jag går tillbaka till jobbet. En liten del av mig känner att jag kan lika gärna gå tillbaka, men den andra delen känner och vet att då kommer jag väldigt snart vara tillbaka i samma banor som innan och BAAAM så sitter man där i den underbara väggen ordentligt så det är lika bra att göra klart det jag börjat nu så blir det bra och bättre längre fram!

Nu ska jag fortsätta min kväll med att diska lite och ta en dusch sen krypa ner i sängen igen och kolla på lite film. Vet inte vad det blir men någon svensk kriminalare. :)


Puss och kram på er!

Hörs i morgon!

Thess







2 kommentarer:

  1. Läste i en blogg häromdagen: kom ut ur dig själv och se vad du har runt dig. Borra inte in dig i dig själv och strunta i saker... Inte enkelt. Frisk luft och sol är skönt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår vad du menar helt och hållet. Jobbar med det varje dag. :)

      Thess

      Radera