torsdag 25 december 2014

Julafton avklarad!



Klart Gibson fick sin julklapp först. Nu efteråt så vet man att när han leker med den ska man hålla sig lite undan. Det gör ont har nu testat. :) 





Mys framför Kalle och hans vänner innan det är dags att åka till stora julkalaset. Där maten och paketen ska delas ut. Hur mysigt som helst. Ni ser ju på bilderna och nej jag åt inget av det som jag tog kort på utan för min del blev det mitt vörtbröd köttbullar och smör. Fungera fint det också men visst saknar man saker. Men detta är ett beslut jag tagit och kommer att följa. Jag kommer inte kunna klara av att ta en sked rödbetssallad eller lite godis det fungerar inte i mitt liv. Här är det allt eller inget. Så jag får välja inget. För en gång blir fler och sen helt plötsligt så sitter man där och är som jag var innan jag började. Så nej det blir inget mer socker, gluten eller stärkelse. 





















Det såg gott ut och lukta väldigt gott. Men det var min mat också och mätt vart jag så det gjorde då inte något men som sagt ibland önska man att man var den där människan som klara av att äta någon den maten någon gång ibland och sen var det bra. 

Vet ju bara hur jag är är när det kommer till mina bullar och allt gott jag får äta så finns det ju inte mycket stopp fören det är slut. Om det inte finns kvar så man kan göra mer. Annars så kan man ju gå och handla mer. JA som ni förstår finns det inget stopp på den här tjejen. Nu om man har den äran att klara av att äta en sak och sen är det bra så tycker jag då rakt att man kan äta allt på julbordet och även lite då och då. Men är man som jag så går det inte så går det inte helt enkelt. 

Tillbaka till vardagen igen i morgon, Jobb jobb jobb. Lite konstigt att jag inte kan sova som man ska när man vet att man snart ska till jobbet igen. Fick råd av min Personlige tränare Christian i natt att lyssna på avkopplings musik sagt som gjort runt klockan 02 gick jag och lade mig. 05:30 kolla jag på klockan då jag försöker att inte titta på mobilen under natten för att inte göra massa saker. ( Instagram Facebook osv ) 

Men nu kolla jag vad klockan var. Nästa gång kolla jag vid 07:30 då hade jag nog lyckats slumra till lite dom sista två timmarna. Men två timmar är ju bättre än inget som det var mellan söndag och måndag. Ska på riktigt kolla om detta om det inte blir bättre snart. ( Ja Monica och Christian jag vet att ni anser att jag ska sjukskriva mig men det är inte så lätt ) Vi får se hur det går. Christian tycket att jag skulle sjukskriva mig förra veckan redan men inte innan jul . Det är inte snällt. Men vi får se hur det går nu. Det kanske går över och blir bra. Det vet man inte så mycket om. 

Nej nu ska jag stila till mig då det snart kommer släktingar och vi ska äta lite sen bär det snart av hemåt och imorgon är det jobb igen. 

Vi hörs ikväll igen. 

Puss och kram på er! 

Thess


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar