onsdag 5 november 2014

På väg mot Dalarna.

Om allt går som det ska så landar jag där 22:03 och då blir det hem till Monica och mysa lite innan det är dags att sova. Så jag tänkte att köra ett skönt benpass i morgon dock inte klockan tidigt. Utan när jag vaknar. Med hopp om att min PT Christian mår bättre. Så han orkar med mig. Hade ju varit lite kul och få visa upp mina framsteg. Jag hoppas verkligen att det är stora framsteg i teknik så man kan börja med att lägga på lite vikter allt eftersom. Men tills dess så blir det att köra teknik.

Har nu två dagar som jag är ledig sen jobba en dag och sen ledig två igen. Dessa dagar ska det styras upp mycket saker på och det ska vara klart. Jag vet att jag kommer fixa det och att allt kommer bli hur bra som helst. sen ska det njutas lite av livet också vilket jag inte haft tid med så mycket det senaste då mitt liv bestått av att jobba båda på det jobbet som betalar hyran och det jobbet som ska betala min hyra i framtiden. Så det har ju nästan blivit att man jobbat 200%. Sen kanske man inte ser blogg och Instagram som jobb men jag gör lite mer än så. Hur som så när det väl alla projekt börjar komma på rätt ställe och allt är uppstyrt så är det värt allt jobb.

Jag har dom senaste dagarna varit så galet sugen på Celsius. Vilket inte är så kul. Lite som ett monster cravings attack. Från ingenstans men det blir väl så då man jobbar med kollegor som dricker den hela tiden. Men kommer nog klara det trots att det ser gott ut. Sen skulle nog inte hela världen Gå under om jag skulle ta en heller. Men vill vänta ett tag till så jag vet att jag bara tar dom vid nödfall innan träning inte 5-7 om dagen för annars kan man inte leva. Alltså beroende fri från dom. Sen bli pigg av dom inte som innan. Man kände ingen skillnad när man druckit den. Fast jag tror ändå att lite skillnad var det nog men inget man kände tillslut.

Sen tror jag att det är mycket sockersug i Celsiusen också. Då den är väldigt söt och det är nog det som är det värsta suget. För jag vet att den är söt och jättegod lite som substitut till godis och annat sött som jag åt innan. Så därför är den inte nyttig för mig. Då det inte finns något stopp på mig på det sättet som man önska att det fanns. För ibland önskar jag verkligen att jag kunde vara en normal människa som inte har bokstavskombinationer och beroende. Livet hade ju varit så mycket enklare då.

Tänk att inte behöva gå igenom ett sockersug titt som tätt utan bara gå igenom affären utan att känna något sug alls. Inte ens titta på dom nygräddade bullarna som luktar så GUDOMLIGT gott. Att inte känna något när man står vid muffins shoppen i gallerian som bakar nya muffins och det doftar som man håller på att dö lite inombords för att man inte bara får äta upp allt! Jag vet att det tids nog släpper och att jag inte behöver det. Men suget kan verkligen gå överstyr ibland. Det är då jag till exempel går loss på grädde och bär eller lchf glass. Jag vet att det inte är okej men det är bättre än att falla för bullen eller kakan eller kanske pajen. Så det blir ju något som är lchf vänligt. Trots att jag skulle vilja äta vad som helst med socker i.

Men som tur är så tål jag ju inte socker längre. Eller gluten heller. Så det blir lite "lättare" då. Eller nja det blir inte lättare det blir sjukt mycket jobbigare då man inte kan äta något man är sugen på. Vilket också är bra men lite jobbigt. Då blir det ju att man hittar substitut som till exempel Celsius eller annan light läsk eller liknade. Jag önska ibland att jag var den personen som kunde äta vad som helst utan att bli fet, det räcker nästan att titta på bullar så går man ju upp i vikt. ( Jag överdrev lite nu) Men man får inte allt här i livet. Så här är det allt eller inget som gäller. Då blir det inget och dom bråken med mig själv i huvudet dom är inte att leka med men tillslut vinner jag och det blir inget.


Snart framme i Borlänge, 17 minuter sena. För att vara i tid till och från dalarna det hör inte till vanligheterna när det kommer till SJ. Men jag orkar inte stressa eller bry mig. :) Jag tar det som det kommer och försöker leva en dag i taget. i den mån det går.

Så om en stund är vi framme vi får höras i morgon igen!

Puss och kram på er!

Thess








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar