tisdag 18 november 2014

Hitta en bra bild på Instagram.


Precis så här är det för alla vissa är känsligare och vissa inte men större delen av alla människor reagerar så här och framför allt så starkt så man nästan blir sjuk när blodsockerfallet kommer. Jag minns hur jag kunde känna mig yr och nästan svinfärdig om det gick för långt. Det är därför många kan känna sig sjuka när man byter kost till låg kolhydrats kost. Men detta är en illusion inte på riktigt. Lite som när man slutar röka. Man är inte döende. Man överlever avgiftningen. Detta är nog inte lika starkt som alkohol och narkotika men det är en drog. 

Alla droger är jobbiga att ta sig ur. Det är lätt att falla dit man betydligt mycket svårare att ta sig ur. Skulle man falla tillbaka så är det hela världen då det går att ta sig ur, du gjorde det ju förra gången. Lika med att sluta röka skulle man trilla dit så är det så men man vet att det går att sluta igen. 

Alltså sitter på ett fik bredvid jobbet och dom säljer frukost mackor för 10 kr styck. Billigt som fan massor av folk som köper. Men det är typ 2 på 10 som inte är överviktigt och mår som jag gjorde förut. Jag ser på vissa av dom hur blodsockret är så lågt att man inte orkar gå upp för trappen men så snart mackan är i kroppen så är det på plats igen blodsockret. Men är det så verkligen? Tänk vilken lycka att sitta på ett fik där dom inte servera vitt billigt bröd (Socker) utan gluten och socker. Tänk om du kunde göra smörgåsar på brödet jag och min PT Christian baka. Eller varför inte bara en fet yoghurt med lite socker gluten och stärkelsefri musli ( fick inte till prickarna över u et. ;) ) Att det inte ligger pasta i botten på salladen utan bara sallad med fet ost och en fet dressing. Inte nå coscos ( hur det nu stavas) eller bulgur. Utan ägg avokado kyckling sallad och lite gurka tomat och feta ost sen en fet och god dressing. Fröknäcke som bröd till. Vilken dröm. 

Och en dag kommer det nog bli verklighet då vi vaknar från alla jävla nyckelhålsmärkt skit. Att bullar och kakor faktiskt gör dig sjuk förr eller senare. Jag valde att tatuera in FUCK SUGAR för att visa min mening att jag från och med nu inte kan köpa skiten för det blir ju jättefel mot allt jag står för och nu även tatuerat in. Lite överdrivet kanske men detta är ju lite samma kamp som ung cancer för Fuck Cancer socker matar cancer jag hatar cancer.Vill inte att någon jag känner ska få det nu är det tyvärr inte så men mitt strå till stacken blir detta

Sen vill jag heller inte att det ska vara okej att göra en gastric bypass på barn bara för att dom är feta på grund av kosthållning. Det är också en anledning till att jag valde Fuck Sugar. Då sockret var delaktigheten i att jag gick upp i vikt och även nu när jag inte äter det gått ner i vikt. Sen absolut gå det att gå ner i vikt med en kolhydrats kost men det är fan inte lätt det är det inte med låg kolhydrats kost heller man jag har då testa så mycket så jag kan säga att gå ner i vikt "lättast" är på låg kolhydrats kost. 

Sen bara för man är smal och äter socker ( vissa har den genen) betyder det inte att din kropp mår bra. Det betyder inte att du inte att dina organ mår skit eller att du inte kan få cancer för allt sånt kan hända dig också SOCKER är inte bra. Det må vara gott på alla vis men det är inte bra inte ens i liten dos. Nu ska vi inte glömma att pasta bröd potatis ris omvandlas till socker i magen så NEJ det är inte nyttigt och även om du inte äter godis så blir pastan brödet ditt godis. 

Jag vet att detta är ett känsligt ämne att prata om men det finns alternativ. Det finns pasta utan gluten och annat skit i som inte höjer blodsockret. Det finns bröd som inte höjer blodsockret. Det är lite jobbigare men jävlar vad mycket bättre man mår. Sen om man råkar ta en fusk dag eller av misstag gör en avvikare så märker man ganska snart skillnaden mellan det gamla och nya livet. 

Men jag sa inte att det är lätt för i dagsläge är det socker i nästan allt men sockret heter kanske inte alltid socker utan fruktos maltos sackaros majsstärkelse och så vidare. Tyvärr finns det säkert 10-20 namn på socker som man inte visste om . 

  • Fruktos
  • Fruktsocker (ren fruktos)
  • Socker (50 % fruktos)
  • Sackaros
  • Sirap
  • Maltsirap
  • Lönnsirap
  • Glukos-fruktossirap och fruktos-glukossirap (ungefär samma sak som socker, fruktosandelen ligger vanligtvis kring 40-60 %)
  • Invertsocker (socker löst i vätska)
  • Invertsockersirap (socker löst i vätska)
  • Stärkelsefruktossirap
  • Melass
  • Florsocker
  • Druvsocker
  • Glukos
  • Maltos
  • Glukossirap
Så börjar man kolla lite i maten så finns skiten överallt bara olika namn på det. Inte så konstigt att vi blir större och större och sen sjukare och sjukare. Nej nu ska jag tagga till inför jobbet och inte plåga er med massa tjat om socker. 

Tyvärr vart det inte någon träning idag då jag vakna med ont i halsen och lite små febrig känsla i kroppen. Så den får vänta till jag är frisk. Imorgon då bestämde jag precis. Åhhh vill verkligen träna. Skit förkylning som vägrar ge sig. Men jag har en gång tidigare tränat på en inte frisk kropp typ lite feber och det gör jag inte om. Jag lärde mig min läxa då. 

VI hörs senare! 

Puss och kram! 

Thess


Sista chansen att köpa tidningen nu tills på torsdag. Den är bra den artikeln. :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar