torsdag 20 november 2014

Fuck Sugar

Äntligen har dagen kommit då man ska få träffa en stor förebild. Ann Fernholm. Som är med och styr i gruppen kostfonden där dom forskar i kost så det kommer riktiga forskningsbevis att bland annat socker inte är så bra och man kan till exempel "bota" diabetes typ2 men att ta bort socker gluten och stärkelse från sin mat. Det visar sig så att man slipper ta insulin då man inte har några blodsockerfall eller toppar. För man håller en jämn nivå då man inte tillför socker i blodet. Sen att man oftast även går ner i vikt också är väl en bonus effekt kan man tycka men dom forskar där ideellt och man kan lämna en gåva i pengar om man tycker och känner att man ska forska vidare i detta.

Jag ska bli månadsgivare. Även om man bara ger 100 kr /månad så är det ju absolut bättre än att inte ge något. 100 kronor är ju inte så mycket pengar kan man tycka men för dom är det mycket pengar. Det handlar om våra framtid att slippa operera barn för fetma att dom kan vara och bli smala utan att skära bort magsäcken på dom.

Tänk om man verkligen kunde få människan att vakna att se vad vi inte mår bra av, vad våra kroppar utsätts för hela tiden. Allt detta skräp vi stoppar i den för man kanske inte läser på innehållet eller det ska vara nyttigt som till exempel nyckelhålsmärkt mat. Vilket innehåller mer socker oftast än något annat. Men fett är ju farligt och kolhydrater behöver vi ju för att andas och tänka. Man är konstant hungrig och har ständiga cravings på allt. Blodsockret åker berg och dalbana hela dygnet och man mår fan inte bra.

Visst jag var enorm när jag valde att byta kost och jag hade inte så mycket val kvar än att försöka ändra mitt levnadssätt eller inte leva så länge till det fanns tyvärr inte någon mellan ting för mig. Allt kändes jättefel när jag bytte till den nya kosten. Äta fett ( smör beasås feta ostar ) kött som vanligt och inte massa bröd potatis ris. Lagom med grönsaker och bara dom ovan jord. Jag vet inte hur många gånger jag har försvarat mig för att min blodkärl kommer att korkas igen av allt fett och att man inte kan leva utan kolhydrater? I början var det lite svårare att försvara sig. Men jag har läst på min läxa så jag har svar på dom mesta dumma och elaka kommentarer som hoppar ur människors munnar.



Jag tror förutom vikten att det som det märks mest på mig som människa är nog mitt humör? För det var verkligen berg och dalbana på det innan. Jag var ju naturligtvis trött tack vara min vikt men väldigt lätt irriterad och lider med dom som jobba med mig i vissa lägen. För jag kund bli tvärsur på riktigt och då fanns det inget som fick mig på bättre humör för stunden. Men nu kan man ju se på sina kollegor på ett annat sätt och se samt ha väldig förståelse över när dom har sina fall och toppar av sockret ( vilket dom aldrig skulle erkänna) Men jag ser jag fattar och jag har varit där jag vet hur man känner och hur man mår.



Sen att jag känner mig nere och nedstämd lite då och då samt får mina ångest attacker är på grund av sockerberoendet. Jag måste bara lära mig att hantera det bättre och inte drabbas av en jävla stress och bli tok själv kritisk varje gång. Utan kanske bara försöka leva med det. Kanske äta lite mer fett under den perioden som "attacken" håller på just bara för att slippa vara hungrig och känna ännu mer cravings. För jag vet ju att jag skulle ALDRIG i hela mitt liv äta något med socker i medvetet.


Men nu mina kära läsare. Nu är det dags för mig att tagga till lite här och städa upp det sista i butiken för om 45 minuter öppnar vi dörrarna till ett NYTT TELE2.0 inget kommer vara säg likt. INGET. :) 


Puss och kram på er! 

Vi hörs ikväll 

Thess









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar