torsdag 18 september 2014

Som ett pussel.

Ledig i morgon, ska försöka hitta på outfiten till helgen, JAG HATER KLÄDER. Jag undrar när och om jag någonsin kommer gilla kläder. Jag vill ha min stil och inte något annat, kan inte jag bara var hon tjejen men hoody och jeans och en skönt tröja. Är ju inte hon som ägt en klänning sen jag var typ 5 år. Då när jag hade långt hår med korkskruvar.


Tre år gammal, Mig för två och ett halvt år sen


 Så här är de nu.

Allt går inget är omöjligt. Man ska bara hitta sin väg för att må som bäst och i mitt fall sträva mot sockerberoendet och min vikt och min spegelbild. Jag lider lite med min Pt Christian Vilken utmaning han har fått tag i både på gott och ont, Vet ju att jag är jobbig men jag försöker verkligen att göra allt de han sagt åt mig att göra. Så här mycket som jag utvecklats psykiskt den senaste månaden har jag nog inte lärt eller lyssnat eller fattat om mig själv under hela min livstid.

 Jag lovar nu när väl bitarna till ramen börjar hamna på plats. så kommer de bli en sjuktkul resa som börjar tills pusslet är klart. Och de nu blir klart någon gång? Har inte räknat med att de kommer bli klart. Mer att jag hittar nya utmaningar. Men en sak kommer jag ha med mig. En dag i taget. De är mitt motto i livet. Ingen ide att stressa upp sig, bättre och fixa detta med en dag i taget

Klart jag kommer snubbla och göra snedsteg, de gör väl alla mer eller mindre, men samtidigt så måste man ju lära sig att resa sig upp igen, förlåta sig själv och gå vidare. Det går ju inte att göra ogjort. Jag har ju inte ätit de mindre bara för jag jag inte förlåter mig själv, jobba med ångesten våga prata om den. Det ska inte vara så tabu, Det ska var okej att få känna så här utan att skämmas, utan att känna sig sämst och ensam. Jag är inte ensam om att ha de så här. kan tänka mig att var femte svensk känner så här. 


Dags att sova lite, en dag i morgon en ledig dag som jag ska se till att de blir klart med allt så han kan fixa klart sidan till helgen.Hade varit så kul att få den klar. Kunna släppa den biten och sen börja med nästa biten för att fokusera framåt och mot nästa mål. 

Så nu blir de att samla sömn och ny energi till en underbar torsdag. 

Natti natt på er. 

Kram kram 
Thess




Ps, Jag och Andreas Aka Kostdoktorn  trailern om filmen vi spela in i somras. In och kolla vetja. Bli medlem och kolla hela på 15 minuter. Koster inget första månaden. Där finns massor av intressanta föreläsningar och intervjuer inte bara om mig. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar