torsdag 18 september 2014

Hatar kläder!

Kan säga så här, jag är inte klar än med kläderna, men vi har lyckats komma så långt att jag bara har överdelen kvar att köpa. Byxor från Kappahl  (var dom ända som hade med lite bredare vader och humant pris) Sen till skopunkten och köpa ett par skor. My och jag hade lust att ge upp helt när klockan var runt 15, då hade vi hållit på och letat kläder sen klockan 10 på morgonen. Inget för mina armar är för stora för den "normala" tjejen.

Jag trodde verkligen att de skulle vara enklare denna gång men de var precis lika svårt. Då jag inte har den ultimata kroppen för att handla tjejkläder. Hur kommer de bli sen när jag ska bygga muskler? Kommer ju inte bli jätte mycket mindre. Men samma kanske något större? Iallafall benen kommer ju bli lite större tror jag, Hoppas modet hinner ändra sig lite tills dess. Inte okej detta, var verkligen helt förstörd. De är ju sjukt att jag har gått ner över 130 kilo och ändå finns de inte kläder, ändå är man inte ens i närheten av "normal" kom igen. för breda axlar och för tjocka armar.






Visst har de varit jobbigt att handla kläder innan, har mått så dåligt innan när vi ska på sådana här event men inte som idag, jag trodde verkligen att jag skulle få de lite lättare nu när man ändå blivit typ 58% mindre men nej så var inte fallet. Kände mig lite dum för jag inte är som alla andra för jag inte är pinnsmal, vilket jag inte vill vara heller, jag vill ha muskler. Tycker de är sjukt mycket snyggare. Men modet idag är skinny inget annat.

(Detta är ju min drömkropp.)

Ska bli så känd någon gång under min livstid så jag designar min egen kollektion de kan ju inte bara vara jag i hela världen som har för breda axlar ihop med för stora armar och ben?? Min magen är ju hyfsat platt. Inte kanske efter en dag på jobbet, men när man vaknar på morgonen iallafall.



Tog inga kort idag, var inte på humör alls, Tycker nästan lite synd om My, men jag försöket verkligen hålla humöret uppe. Men de var lite svårt men tror inte jag var för jävlig hoppas jag.

Ikväll blir de afterwork med jobbet på Hardrock sen om dom kan leverera lite skön lchf mat?
Inget som skulle förvåna mig om de inte går, de är ju socker i allt och lite till men skam de som ger sig i kampen mot sockret. Socker är skit i alla former.

Artikel om hur socker ger cancer.  Socker är verkligen inte något vi behöver. Läs länken!

Nu ska jag möta upp mina kollegor innan vi åker till Hardrock och njuter av trevligt sällskap.

Puss och kram mina vänner!


Thess


2 kommentarer:

  1. Om man dessutom saknar den kvinnliga shopping-genen.. (vilket jag gör..) är kläder ett rent helvete.
    Min strategi, som jag förvisso inte rekommenderar, är att knalla in på Myrorna, hala åt sig det som ser "jag" ut o knalla ut igen. Typ.
    Vilket inte funkar på behåar och badkläder, då måste man till en riktig klädaffär. Efter ett sånt äventyr är jag tjutfärdig i en vecka..
    Vad lustigt, jag trodde jag var ensam kvinna i världen om att avsky klädshopping..
    Have a good one :)
    /Sherman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej du, kläder har aldrig varit av intresse, då de inte funnits så mycket att välja på. Trodde de skulle bli lite enklare nu, men nej då. Vet hur du känner, vet inte hur många gånger jag har stått med gråten i halsen för jag varit för fet för att få köpa. Inte funnits höger storlek än på 54 eller xxl och de var ju förlitet förut. Men detta är ju en dag de gäller en kväll. Så de är bara att bita ihop! :-D

      Tack
      Kram
      Thess

      Radera