tisdag 26 augusti 2014

Tankar och funderingar!

Ska man skriva en bok? Fick en kommentar på förra inlägget där anonym tyckte att jag borde skriva en bok om känslorna och tankarna när man går ner i vikt, att man lär känna en nytt ansikte i spegeln, som man inte riktigt vet hur den är och funkar, att den gamla bilden på en sitter kvar, men är dom vänner??

De är lite de jag tycker är skönt för här kan jag skriva sånt jag inte har någon manual att följa, hur funkar vi? Är vi alla lika där och reagerar vi alla olika? Eller känner alla samma?? Är de konstigt att inte alltid känna igen sig i spegeln, eller på kort eller på film? Att lära känna ett nytt jag. De är inte så himla lätt, för jag vill ju inte ändra mig som människa men när utseendet ändras så blir de nog ändå en viss ändring i livet också? Fast jag hoppas inte jag ändrar mig för mycket.

 Då jag tycker jag var bra som jag var, visst att man orkar mer och är gladare och med rastlös och vill göra allt på en och samma gång! Men de hoppas jag inte är till något negativt? Fast visst jag kan nog bli lite för mycket ibland. Lite för mycket energi, men heller de än vad de var innan Då orka jag ju inget alls. Nu kan jag hoppa utan att de gör ont i knän och fötter, jag kan gå utan att kroppen värker. Tror inte hur mycket jag än försöker jag kan få alla att förstå.



Att väga en bra bit över 200 och nu "plötsligt" under 100 så är de ju lite skillnad, kroppen är ju lite annorlunda mot innan. Men jag hoppas inte att jag ändrat mig som person, mer än mina energinivåer. De till de positiva att jag orkar mer.





Nu är min lunch över så nu blir de fokus jobb igen!

Vi hörs senare!

Kram kram
Thess
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar