torsdag 21 augusti 2014

Sovmorgon!

För de var jag värd idag, hade ingen lust alls att gå upp jättetidigt bara för att, nej så de blev att sova lite extra, min fot var inte lika svullen som igår när jag kom hem från jobbet, men svullen är den så jag väntar med promenaden tills ikväll. Eftersom jag kör fasta så spelar de ingen roll när jag tar den kommer ändå förbränna lika mycket. sen om de fortfarande inte är bra i morgon så blir de en sväng till doktorn tror jag. vore ju dumt om de var något allvarligt och jag som vanligt ignorerar. Syns kanske inte så mycket på bilden, men lite svullet är de och lite ont gör de!


Ska som sagt möta upp min Murat sen, ska bli kul och mysigt. Alltid lika skönt att hänga med den killen. man ger och man får energi av honom. Är väldigt glad att jag har han som nära vän vill jag lova!

Sitter just nu på pendeltåget ut till Jakobsberg, ska möta upp fröken Justcheck (www.justcheck.se) Teamet jag ingår i där man får vara med om man gjort en förändring i livet och ja de kan man väl säga att jag gjort. Jag har väl gjort en jävla resa utan att överdriva. Jag försöker lära mig att förstå varje dag. De är inte så lätt då jag och spegeln inte varit super tighta vänner innan. Inte så mycket nu heller, mest för jag är rädd för vad jag ska se, jag vet inte riktigt vad jag kommer se, även om jag tappat mer än halva mig i vikt så så hänger inte hjärnan med om man inte dokumenterar detta med till exempel kort eller helt enkelt tittar sig själv i spegeln noga, även om de gör ont att titta in i den så gör de.

När jag såg ut såhär titta jag mig typ aldrig i spegeln mer än om jag fixa frisyren. de var enda gången jag titta mig i spegeln. kolla aldrig annars, klart jag skämdes över hur jag såg ut, men jag ville inte inse att jag gått upp sjukt mycket i vikt sen innan. Nu eftersom jag dissat spegeln så vet jag ju inte vad jag möts av när jag ska titta i den, men jag tror att hade jag från startat tvingat mig själv att se mig själv så hade de nog inte varit lika svårt som de är idag. Men skam den som ger sig. Jag ska klara detta jag ska klara att gå förbi en spegel i vilken butik som helst och stolt titta in i den. För jag har blivit mindre halva förra mig.


Fick ett jättekul samtal igår. Dags för plåtning inför reportaget om mig som hon journalisten jag träffa upp för några veckor sen skrivit. Nu ska vi ta kort, ska bli så sjukt kul så de finns ju inte ens! Jag och min Pt ska göra en låtsas första gym lektion, men kollar hur hållningen är och sånt så man tränar rätt. Vilket är galet viktigt så man inte tränar fel. Jag lovar att jag har hittat den absolut petigaste Ptn i hela världen och INGEN är lyckligare än jag för de! (www.christianhavi.se)
Snart framme i Jakobsberg påfyllning av vatten och lite skönt häng med Sanna! Sen blir de in och fika med Murat! Längtar, en hel eftermiddag med han! :)


Vi hörs senare!

Thess





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar