torsdag 24 juli 2014

Lite närmare målen för dagen.

Nu blir de att snart sova, upp och väcka tuppen imorgon runt fem, morgonpromenad innan jobbet och fasta dag imorgon, 20:50 tidigast någon mat kommer i min mage! Vatten kaffe och en och annan celsius. Som tur är så är de öppning stängning på jobbet imorgon! Så jag hoppas på regn och kanske lite snö, så vi har massor att göra hela dagen! Tiden går så mycket snabbare då!!

Helt tvärt trött i huvudet, så idag blir de en tidig kväll, ska orka och vara på topp så måste jag få min sömn, annars går de inte, visste kan man fuska lite med sömnen men ju mindre fusk ju lättare är livet.
Får väldigt ofta frågan, hur ska jag göra jag vill börja äta lchf men vet inte hur jag ska göra, vad ska jag äta? Jag brukar då vägleda till hur jag gjorde, jag googlade lchf, "snubblade" över kostdoktorns Youtube klipp matrevolutionen. 46 minuter senare visste jag att jag kommer byta kost, och jag kommer bli pigg och kanske även tappa vikt. Jag läste informationssidor om lchf och även boken Dags att bli smal, av Katrin Z en riktigt bra bok, (nej hon kan vara lite klumpig med vad hon säger ibland men de ingår lite i att vara Katrin och få läsare till din blogg som inte är lchfklubben!!) de som är bäst med boken är att hon förklara bra och inte massa konstiga ord ingen fattar, låtsas förstå men de gör man inte. Sen vart de klart, jag ska börja med lchf, klart jag har en dröm om att bli smal, men inget jag trodde haj skulle klara utan kommer de så kommer de, de viktiga var ju att få ner energi bli pigg. Det blev jag och titta här är jag idag 29 månader senare, jag är inte klar på långa vägar men en bra bit påväg. Sen måste man ha tålamod, inte ge upp efter två veckor, visst ska du gå ner 2 kilo ja då kanske du fixar de på två veckor, de tar tid allt beroende på hur många kilo man ska gå ner, även hur mycket man fuskar. Nej de är inte lätt, de som gör detta lite enklare är att de är bara kolhydrater men räknar resten är ju att äta tills man är mätt oxbringa när man är hungrig. Fett och protein. Kött med smör, fisk med äggsås, äggröra, ost och smör rullar, koktägg mosat i smör. Sen gäller de att hitta sin egen balans, alla har vi olika. För vi är olika, men när man hittar den ja, då rullar de på oftast riktigt bra och enkelt. Tiden rullar också på så de känns inte så jobbigt. Men de tar tid, inget sker över en natt! Jag är jätteledsen att behöva berätta detta men de tar tid, har du tid lägg den på en kost som får dig smal samt att du kommer må som en prins eller prinsessa!! Jag lovar att jag kommer aldrig att byta kost, och jag ångrar inte en dag inte en sekund att jag gjorde de. Att jag googlade lchf för annars hade jag nog inte varit där jag är idag.
Nej går folk!
Diska lite sen sängen sova de är ju super fredag imorgon!! Hörde att de skulle bli kaos köer på jobbet och alla vill köpa nya mobiler Sony eller samsung ;-)

Vi hörs imorgon!
Nattinatt
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar