lördag 14 juni 2014

So let's do this!

Dag två, sista dagen. De är inte riktigt lika kul. Mycket bättre väder idag, så de är ju skönt. Ska försöka fuldansa ihop 40000 steg idag. Se hur de går! Klarar 38000 igår. Så helt omöjligt är de inte! Bara dansa lite till!! 

Nu vet jag att jag kommer uppröra folk, men de skiter jag i. Vart en jävla diskussion igår på instagram, jag tog beslutets sida. Dom hade lagt upp en tjej som gjort gastric bypass operation och tappat 70kg typ. Jag läste kommentarerna, och kände att "bra kämpat" "å vad duktig du varit" typ så lät dom, inte passa där, vadå kämpat??? Komigen nu, du har kopplat bort friska organ från din kropp så du inte får i dig mer än ett ägg tre gånger om dagen, är de då konstigt att man tappar vikt??  Nej, har du ätit 3 ägg om dagen utan operation har du också gått ner i vikt. Jag är ledsen men jag anser inte att de är att kämpa när man opererar sig. Sen fick jag en kommentar att "de är minsann inte så himla lätt med operation som alla tror" mitt svar blev, -ska de vara så jävla lätt då?? De jag undrar är när fan folk ska fatta att de inte finns några jävla genvägar eller Quickfixes. De tar tid, de tog tid att gå upp kilona få tar de tid att gå ner dom! Fatta de. De har går förvånansvärt fort för mig tycker jag iallafall snart 28 månader och tappat 58% är inte illa pinkat! Sen även ett bevis på att de faktiskt går, och att alla kan om man vill! Vill du inte går de inte! Allt sitter i huvudet! Du sätter dina egna begränsningar!! Ingen sätter dom åt dig bara du som inte tror på dig själv! De är de allt hadlar om. Min roomie har prov med sköldkörteln och får medicin för de, hon går inte ner så mycket med lchfkost just nu, men hon går heller inte upp. Viket hon skulle gjort annars!! Så visst finns de sjukdomar som hämmar, men inget som inte är omöjligt. Tills hon hittat rätt balans i medicin intaget så går hon ju inte upp i vikt! Men återigen, inget är omöjligt bara du säkert dina gränser och de är inte bara när de gäller vikt, utan livet i allmänhet. Vi sätter våra egna spärrar!! Vi vill och vi kan göra allt vi tar oss för!

Nu blir de att göra sig iordning inför summerburst sista dagen för i år!!  Sol blå himmel men de blåser! Så lite kläder blir de allt!!

Vi hörs senare!
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar