onsdag 25 juni 2014

Då kör vi!

Galet taggad inför denna dag och resten av veckan. Fick mina 8,5 km sådär skönt på morgonen. Tåget går 9:25 och vi som vanligt inte ute i någon större god tid, men allt brukar lösa sig!  de kommer bli mycket bilder nu dom närmaste dagarna förmodligen inte så mycket text men som sagt bilder kommer de komma en himla massa av! Älskar ju att ta kort på allt och inget, men de blir oftast bara före och efter bilder! De är ju lite de bloggen handlar om så kan ju vara därför.

Firar 28 månader med min nya livsstil, lchfkost. Tror (vet) att den rädda mitt liv, ni kommer aldrig någonsin kunna ana hur glad jag är att jag valde att testa för 28 månader sedan. Ingen hade ju dött av den lchfdieten mest blivit pigga och glada samt gått ner i vikt! Innerst inne ville jag också bli smal, de vill alla tjockisar. Även om man hävdar att så är inte fallet för skönhet kommer inifrån ja, de gör de. Men själsligt så mår man inte bra som tjock, och nu vart ju inte jag bara tjock jag var enorm. Så nej jag mådde inte bra! Finns inte en chans på världskartan att mina organ mådde bra. Hela jag var påväg att inte orka mer, 20-30 kg till och jag hade varit den som inte kan gå eller komma ur sängen utan en maskins hjälp. Idag när jag tänker tillbaka (nu låter de som om de är 20 år sen men de är bara 28 månader) så fanns de två val i mitt liv. Leva eller dö? För jag skulle ätit ihjäl mig tillslut jag tror de verkligen. För gå upp i vikt är inte direkt svårt, speciell inte om man blundar för problemet, man orkar inte ta tag i de. Som jag sa skönhet kommer inifrån, men kommer skönhet inifrån men en fit kropp så är man fan betydligt mycket snyggare! Jag vet för jag har varit där, jag har varit smällfet. Sen har de inte så mycket med utseendet i sig, men mår hälsa inte bra mår inte kroppen och man blir inte "snygg" enkelt! Sen ska man ha självkänsla och självförtroende men jag tror de kommer med tiden ju äldre man blir. Jag tror att man formas som man lever, livet ska inte vara lätt, de ska inte vara lätt att tappa kilon, man får offra lite. Men vill man så går de. Fuskar man får de inte man kommer aldrig lyckas om man fuskar, spelar ingen roll vad när och hur man lyckas inte av fusk. Att lyckas är något alla vill, man inte alls kan. Varför?  Jo, för man fuskar, vid viktminskning tillexempel, du tänker ähh vad spelar denna öl för roll. Jo de spelar roll?? Vad spelar en glass/muffins/chipsen/bullen för roll, de är ju bara en. Sen så var jag ju ute och gick förra veckan. Så de spelar väl ingen roll. Jo de gör de. De stannar upp viktminskning kraftigt, och suget efter mer ökar och så var de igång igen, "sockertrollet" har pratat! Dom få gånger jag fuskat (alla omedvetet)  har jag verkligen mått dåligt. För när jag fuskar så blir de typ 20-30g kolhydrater den dagen. Och då snackar vi grädde med lite frysta hallon. De är fusk för mig. Men om jag tillexempel fått i mig socker eller gluten så har magen sagt ifrån rejält! Toaletten har varit ens bästa vän några timmar. Men de är ju för jag inte tål giftet längre! Så nej de finns inga genvägar! Allt tar sin tid! Ju mindre stress ju bättre viktminskning.

Nu ska jag chilla på tåget! Norrköping för tjyven vi syns!

Hörs senare!
Thess
Bilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar