fredag 19 juni 2015

Glad midsommar.

Som ni säkert förstått med mig så tänker och analysera jag väldigt mycket om allt. Mestadels mig själv i fokus men ibland andra som min roomie.

Nu har jag funderat ett tag på normal vad är det?  Nu snackar vi inte i huvudet utan vikt? När är för mycket, när är för lite?  När är lagom? Detta kommer inte bli något försvarstal för oss små tjockisar. Men som sagt analyserar en del. Min dröm är ju att få en fit kroppsform kommer nog inte vilja tappa jättemycket i vill till men jag vill tightat till kroppen är nu med? För mig är ju det normalt, men för någon annan är det kraftigt byggd. Men vem bestämmer?

Klart att jag någon gång drömt om att vara smal. Men helt ärligt så är jag lång bred och ursäkternas ursäkta kraftig benstomme. Jag har det på riktigt. Jag varken tror eller vill testa att vara smal smal då jag tror jag kommer se med sjuk ut än frisk och välmående.  Detta är min åsikt och det är ju trots allt jag som lever i min kropp.

Nej drömmer ingen allt om hur man vill se ut, men att vara överviktig mot sin kropp är inte snällt. Nu pratar vi inte några kilo hit och dit, utan kanske 15-130 kilo övervikt. Inte för utseendet utan för dina leder fötter rygg knän höfter. Ja där man har ont om man håller igång en dag. För ja skönhet kommer inifrån men din hälsa skiner också igenom.

Sen har jag ju själv gjort detta. Jag har varit på summerburst nu i år var det 4.e året. Första året så hade jag tappar runt 30-40  kilo jag låg i vikt 200 ish. Klart jag var helt slut och värk i rygg ben fötter höfterna ja hela kroppen värkte. Men det fick gå älskar ju musiken. År nu två, så var det mest fötterna som värkte. Knä och höfter var lugna. Då hade jag tappat runt 80 till (120 ca låg vikten på)  förra året kände jag inget. Ingen värk alls. 8x2 timmars dans. Hade jag valt rätt skor första dagen så var det samma i år jag har inte känt ett skit. Utan bara njutit.

Ja vikten har betydelse i sammanhang som dessa. Inte utseende utan fysisk aktivitet. Men orkar mer och man mår bättre. Att gå upp för en uppförsbacke är inte lika jobbigt. Kan är inte halvt död när man kommer upp. Så min rekommendation hitta den kroppsform DU vill nå. Skit i allt vad bmi heter. Du känner när din kropp mår bra och du känner när det är dags att göra något!  Ingen annan du!

Nu ska vi snart åka upp till Dalarna och fira midsommar som man gör i Dalarna. Blommor och skit i håret och dagen i äre så tänker jag äta jordgubbar!  Med grädde för jag är värd det. En gång om året är inte farligt dock vet jag att socker spökena kommer triggas men extra extra mycket fett imorgon så hoppas jag på att det går!

Puss och kram på er!
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar