fredag 8 maj 2015

Dagen är igång.

Vilket jag också borde. Men ibland undrar jag hur det blir som det blir. Att man kan "ge upp" vakna och gå upp ur sängen vid 8 och ändå inte fått gjort något innan klockan 12? Eller ja vissa saker är väl gjorda. Men att det ska vara så svårt att till exempel bara göra det som borde göras direkt som städa diska och gå ut och gå. ( fast det ska jag göra sen när jag ska hämta upp min minion som en vän vann till mig igår på Gröna Lund.)

Jag ska få min egen minion och den är stor. Man vill ju bara krama han. Han är ju sååååå söt. 

Nog om det dags att sätta lite mål för dagen. 
*Städa
*promenad ( hämta minion) 
* planera
*börja greja på nya bloggen ( här)  Första inlägget på söndag. 
* belöning sola. 

Starta en liten mini äggfasta idag så man kommer in i ketos igen. Har känt både igår och idag att jag fallit ur optimala ketosen. Då jag smaka på dom nya snart klara bakverken Inför sommaren. :) 

Så ca tre dagar äggfasta med fettlatten så är jag tillbaka där jag äskar att vara i optimal ketos. 

Det bästa kroppsliga läget att vara i. Nu hoppas jag att jag kommer börja träna igen snart inom en vecka ska bara fixa lite grejer innan men så man kommer igång på gymmet igen då jag nu ska vara fri dom där skit antidepressiva skit pillrena som visst säkert gjorde nytta men det tror jag även att promenader gör så då tar jag heller dom och skiter i massa piller som gör att man svettas som en gris bara av att diska. Höjd puls så man inte klara av att gå upp för en trappa utan att det kändes sjukt obekvämt. Så ville inte jag må. Jag vill kunna träna och gå mina promenader utan att svettas sönder på bara någon minut. 

Så nu är det 3 veckor på söndag sen ska skiten vara ur tycker jag. läste på nätet att från 3-4 veckor att komma ur kroppen helt. Avtändnings besvären ca 2-3 veckor och jag känner ju att dom är mer eller mindre borta. Så på måndag då ska jag till gymmet och köra en skönt lätt och underbart pass styrka. Ska börja med ben och sen köra en tv små övningar nu i början just bara för att "väcka" kroppen igen. Men jädrar vad skönt det ska bli. 

Så nu ska jag försöka städa ( ska klara detta alltså det är två rum och ett kök och en toa. hur svårt ska det vara att hålla fokus?) Sen hur lång tid det kommer ta. Börjar med köket sen toa och sen mitt rum sen sist vardagsrummet. Där är jag ju nästan aldrig så där kan det ju inte vara så stökigt. :) 

Men resten måste styras upp. Så massa skön musik och sen blir det att diska och städa loss här. en skön moccafettlatte innan det är dags att hämta Mr Minion. :) 

Så vi hörs ikväll förmodligen. 

Puss och kram på er! 

Thess










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar