torsdag 17 juli 2014

Säffle.

Får se hur denna dag blir, själva invigningen sker ikväll med lite grilling på campingen, vi (jag hade ju bokat lite fel) så vi bor i ett stor hus typ nån km från campingen men de gör inte mig något, hur bra hus som helst, stort riktigt spis och ugn stor kyl och frys (visst vi ska dela med andra) stort kök ett jättefint vardagsrum tv ja allt man behöver. Så de gjorde inget att jag boka fel!

Jag fått samma fråga nu från olika personer, hur ska jag göra? Kan du hjälpa mig? Hur har du gjort?? Jag behöver hjälp med min motivation, Har du några tips i början?
Egentligen så är de tyvärr inget bra svar på någon av frågorna, utan man måste hitta sin egen väg lite, hitta sin egen balans i mat och motion. Vissa behöver mer kolhydrater och tappat mer i vikt med mer och jag mår bäst med väldigt lite kolhydrater, allt är väldigt olika. Men prova sig fram är mitt råd, naturligtvis mår alla bästa av en total kicka start med tokstrikt lchfkost dom första två veckorna, sen kan man öka lite, sen skadar de inte att ibland ha ätardagar nu menar jag inte godis och socker utan bara att du äta mer tillexempel sen vill du ta en bulle och kan ta en bulle men göra de!!  Jag kan inte, nu har de också gått så långt att jag inte tål de lägre, jag tål inte socker sker gluten vilket ibland känns trist, men samtidigt så blir de svårt att fuska! Vilket är bra, så när jag fuskar är de med tillexempel vispad grädde och några hallon, eller liknande! Tålamod är de värsta ordet jag vet, för jag äger inget. De ska ske nu nu nu. Vänta, kö??! Öh nej inte min grej, har aldrig varit kommer inte att vara heller. Men man måste ha tålamod, de tar tid, du har inte tagit bort större delen av din magsäck och tarmar för att kroppen inte ska ta upp maten du äter utan de åker rätt igenom bara, och visst de går snabbare, men komigen. Jag lovar att äta den där underbara stekta biffen med beasås är väldigt mycket godare än att leva på 3-4 tsk fil/soppa i någon vecka och sen inte kunna äta en hel biff, utan två tuggor sen är du mätt, för du operera bort din magsäck, men de går snabbt, om du går ner i vikt och ändrar kost så går de snabbt, tyvärr om du inte byter kost till tillexempel lchf liknade så kommer du tyvärr även kunna töja ut magsäcken igen och du blir lika stor som du var innan för de går att töja ut magsäcken igen! Eller ja, om man byter till lchf så går man inte upp i vikt på samma sätt, och även om man töjer magsäcken så är man iallafall mätt och vikten ökar inte allt för mycket! Så varför inte bara köra lchfkost med en gång?? 

Hur jag ska kunna motivera dig?
De kan jag inte, jätteledsen för de, haj kan med hjälp av min resa kanske inspirera dig, men din motivation måste du hitta själv! Sätt sig i lugn och ro, hitta vad som motiverar dig till att byta livsstil, för de är de du får göra, lchfkost är inget quickfix utav så här kommer du leva. Du kommer må som en prins eller prinsessa, men du kommer byta livsstil. Börjar du äta kolhydrater igen, ja då kommer du öka i vikt igen. Samt må som du alltid gjort. Inge vidare alltså!  Du kommer få igenom ett rent helvete dom första veckorna. Ditt sockerberoendet kommer spela dig många spratt. Men efter de sen, då börjar det liv av lycka och glädje! Du är fri!

Nu ska vi mysa vidare i vårat hus som under dagen kommer fler hit och ska bo!

Vi hörs senare! 
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar