onsdag 16 juli 2014

Då kör vi världen!

Dags att vakna till, idag ska vi på Sverigesemester, till Säffle och vi åker om någon timma eller två! Är sjukttaggad, ska bli hur kul som helst! Jag Emma och Johannes (hennes son) sol bad sol föreläsningar sol bad och sen mat!!  Kommer bli helt galet underbart! 

Kommer naturligvis lägga upp massor av bilder på bloggen om dagarna och vad som händer och vad vi äter! Så ni som inte är i Säffle missar något. Jag säger tur vi har bil, har packat för en hel armé, annars hade de inte ens blivit hälften av de jag packat! Men så går de när vi har bil. 

Jag har funderat lite, kan man stämma dom där som kom på fettsnål mat??  Kan ju inte bara skylla på dom, men fattar ni hur många år och hur mycket jag missat på grund av deras rekommendationer av mat??  Seriöst, för hade jag fått äta fett och protein och inte så mycket kolhydrater så kanske jag inte lidit av fetma typ hela mitt liv, borde man inte kunna göra något åt de?? Ska dom få komma undan, jag är ju långt ifrån ensam om att ha haft detta problem. Eller har detta problem, och är man då väldigt ointresserad av kost och gett upp viktminskning så kanske inte de första som slår en att ta bort kolhydrater och öka fettet, då fett är så himla farligt, fast är de så farligt, jag har ju aldrig mått så här bra någonsin, kanske när jag vart liten men så länge jag kan minnas. Att allt med att om man äter fett blir man fet, visst åt jag fett, i form av grädde i såsen men då matlagningsgrädde. Milda att steka i, sen byter man till riktigt smör och riktig grädde och vad händer, jo man går ner i vikt, ja jag äter inte pasta ris och potatis eller bröd eller andra kolhydrater. Men jag lever jag kan tänka lika galet som innan, (man är ju blond)  sen att jag tappat i runda slängar 138 kg cirka ja de gjorde inget.  Har typ 10 kvar fattar ni att jag var 3 person TRE personer!!  De är ju fann sjukt, och detta hände med hjälp av den underbara fettsnåla kosten!! Fuck you low fat diet!!!

Nu är jag snart framme och ska möta upp Emma och Johannes!! 
Vi hörs senare!
Thess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar